• Theina

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Lemis skrev 2011-01-17 19:53:11 följande:
    Theina:: hur har det gått för dig? skulle du inte på vul idag?
    Det gick bra, fostret sitter på rätt plats 3mm långt och såg ut som ett vitt streck känns underbart skönt! känns jätte overkligt och svårt att förstå, haha. vecka 5+5 idag

LitenMy: Åh grattis, vad roligt  
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina

Tack så mycket! Ja det känns underbart! Men fostret var litet för sin 'ålder' så den ena oron avlöser den andra, haha. så typiskt att det alltid ska vara så jag hoppas verkligen att det blir en frisk och kry bebis av det här för jag tror inte jag orkar med en sån här pers igen.. med x-misstankar hit och dit. så jobbigt så om det funkar denna gången så tror jag inte det blir fler barn. . fast man vet ju aldrig

♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina
    LitenMy skrev 2011-01-18 11:36:10 följande:
    Hcg hade ökat bra och nu fick jag ny tid på måndag. 6 dagar till med ångest....ush detta är så jäkla jobbigt!
    Lider med dig.. men det behöver inte betyda att det går åt helvete.. jag blödde i början med min dotter och hon är frisk och kry idag
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina
    LitenMy skrev 2011-01-19 05:00:09 följande:
    Idag blir det akuten igen vid 9...hoppas jag slipper sitta nu en massa timmar...jag hoppas det lilla hjärtat ännu slår Hjärta
    Ja lycka till idag. ska tänka på dig
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina
    LitenMy skrev 2011-01-19 12:07:54 följande:
    Jag måste blöda igenom flera bindor sa hon innan jag fick akuthjälp Gråter. Sen har jag min tid på måndag sa hon och är det ett missfall kan de int göra nått ändå å bla bla
    Fan vad dåligt av dom! All styrka till dig!
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina
    KämparPå skrev 2011-02-04 11:02:19 följande:
    Nu är min äl över. Tyvärr tror jag inte att det blir något denna gång eftersom jag igår kunde känna den där känslan vissa pratar om. Och den kom från den sidan jag fått tagit bort min äggledare :(
    det behöver inte betyda att du inte blir gravid. när jag hade x och hade jag det i vänster äggledare, men ägget kom från höger sa läkare som opererade.. jag håller tummarna för dig
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina
    MCT79 skrev 2011-02-04 15:26:15 följande:
    Mina ägglossningar gjorde också jätteont första månaderna efter mitt utomkveds... det tog nog 4-5 månader innan det lugnade ner sig. Jag opererades dock aldrig utan har båda mina äggledare kvar.
    mina också, verkligen. någon sa att man kan ha extra ont vid äl eftersom äggstocken har opererats fast vid operationen. förut satt den ju fast i de 'flexibla' äggledarna men efter x sys den fast och när den då utvidgar sig vid äl så kan det göra ont.. låter rätt logiskt
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina
    RaraS skrev 2011-02-04 22:00:20 följande:
    Är det verkligen så? Har en vän som är operationsköterska som förklarade att äggledarna aldrig satt fast i äggstockarna... Att äggledarna alltid satt löst, endast fast i livmodern och att äggstockarna sitter fast i vävnad. Hon var mest inne på att förklara hur enkel en sådan här operation är, för att lugna mig. De behöver bara "bränna" på ett ställe sa hon, mot livmodern och man behövde inte sy, det koagulerade och läkte ihop själv mot livmodern.
    Men jag har inte läst om det, ska fråga henne igen!
    hm, jag tror att det är så men jag minns inte vart jag fått informationen ifrån faktiskt. jag tror jag läst det här på FÖ någonstans, eller när jag googlade på x när jag fick det kanske.
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina
    Hemlighet skrev 2011-03-14 16:51:30 följande:
    Varför är man så himmla nojig för??
    Sitter här med ömma bröst och lite smärta i magen. Mest på den högra sidan där jag har min enda äggledare:-/ Men lite i mitten också.
    BIM är inte förens nästa onsdag:-/ Är så orolig att det är ett nytt x, kände samma då*snyft*
    Jag är gravid i vecka 14 nu. Har haft ett x och har bara kvar hö äggledare. När jag blev gravid nu innan jag fick veta att bebis sitter rätt var jag HELT SÄKER på att det var ett till x. Jag tyckte det kändes på precis samma sätt och jag hade också känningar åt det håll i magen där jag hade min ända äggledare kvar.. man blir hysterisk för mindre! Ville bara säga att det inte alls behöver vara ett x även om du tror det.. jag håller alla tummar jag kan!
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina
    Lemis skrev 2011-03-15 07:19:50 följande:
    Grattis igen! Hur mår du?  Hur många vul att du fått göra? Förstår oron innan, vi kommer alla vandra den vägen, men så skönt att du dela med dig av allt vad man kan känna, tro osv.
    Jag mår bra Fick göra ett VUL i 5+4 för att se var fostret satt... 
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina
    kanske 4a skrev 2011-03-30 17:15:25 följande:
    Här går inget enligt planerna. På tisdag eftermiddag när jag skulle hämta min dotter från gympan får jag plötsligt världens magknip. Jag klarar mig precis fram till skolan där jag ska hämta henne, sen blir jag illamående och kallsvettigt. Ringer min man som ringer min svärfar så han kan komma och hämta oss. Som tur är trodde han att han skulle hämta min dotter så han är redan på samma skola och båda kommer inom 5 min. De kör mig till sjukhuset och jag tror att jag ska svimma och kräkas hela tiden. Kommer på något sätt upp till KK, svärfar får i princip bära mig, min dotter är livrädd. Jag får direkt lägga mig på en säng och både bm och sköterskor och läkare kommer. De tar blodprov och blodtryck och sätter infarter, läkaren vill göra ultraljud men jag bara skriker av smärta. En BM fick fixera mig med blicken och säga andas djupt! Läkaren ser lite blod i buken och säger att de måste operera direkt. De kan inte göra titthål eftersom jag är snittad 3 ggr och har gjort ett titthål för X och ett för galloperation redan. Jag får ingen smärtlindring men som tur är får jag snabbt komma upp till operation. Jag uppskattar att det tar ca 1 1/2 timme från det att jag kommer in till jag är sövd. Vänster äggledare har tagits bort och mitt HB har gått ner till 93 så jag är väldigt trött! Men nu ska väl detta elände vara över iaf. Lite positiva nyheter iaf att höger äggledare och äggstock är jättefina så om vi vill ha en till i framtiden ska det gå. Nu ska jag sova lite. Kram!
    Oj vilken historia.. beklagar verkligen!! 
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina
    Tiger Af Lilja skrev 2011-03-31 10:42:58 följande:
    Min plutta i magen satt RÄTT denna gången efter 2 X sitetr det äntigen rätt.
    Såg hjärtat slå, var så nervös innan att jag nästan kräktes inne hos doktorn.
    Min dotter ska få syskon om allt går väl.

:)
    Åh vad härligt, grattis verkligen
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina
    RaraS skrev 2011-04-13 22:10:16 följande:
    Kanske: Jag har fått grymt mycket känsligare mage efter operationen. Nu känner jag av ÄL väldigt tydligt varje månad och från vilken sida. Såklart kan man inte vara helt 100 procent säker ändå men i vilket fall så är det megastor skillnad jämfört med innan operationen. Kanske är det så för dig också! Och ja Lemis, det är definitivt din tur också nu!
    Det var likadant för mig efter mitt X.. kände också jätte tydligt ÄL och så.. 
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Theina
    acinna skrev 2011-08-01 19:55:56 följande:
    Tittar in som snabbast. Nu är hon här, vår lilla Ella!!! Efter 20 timmars slit på förlossningen så kom belöningen 14.07 igår den 31/7!
    Så ge inte upp, det går att lyckas efter operation av X!!! 
    Stort grattis så underbart!
    ♥ Linnéa 081005 ♥
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3