• fridaa

Gör vi rätt?!

strandsnäcka skrev 2010-01-23 23:24:27 följande:
    Jag surfade runt lite och hamnade på en sida på Passagen med adopterade som skrev inlägg: Övervägande delen skrev om hur mycket de hatade sina adoptivföräldrar för att de blivit borförda från sina födelseländer och tvingade att bo i ett rasistiskt land där de alltid känner sig utanför. Ett par hade självmordstankar.  Nu blev jag riktigt rädd. Är blivande adoptivmamma och vill inget hellre än ösa kärlek över det barn som någonstans väntar på att bli vårt. Men är det en omöjlig uppgift vi har gett oss in på?! Är jag naiv när jag tror att villkorslös kärlek och öppenhet kan överbrygga det faktum att vårt barn inte delar våra gener? Går det att skapa en trygg, stabil grund för sitt barn, även om det är adopterat? Snälla adopterade vuxna; dela med er av era erfarenheter. 
    Jag är adopterad från Korea och kom till Sverige när jag var 3 månader för exakt 31 år sedan. Jag känner absolut inte igen mig i det du beskriver från forumet på Passagen. Jag känner ingenting annat än stor kärlek och trygghet när jag tänker på mina föräldrar. Om jag får säga det själv har jag världens bästa föräldrar som också är mina stora förebilder när det gäller min egen roll som mamma. Så det är absolut möjligt att skapa en trygg och stabil grund för sitt adopterade barn!
Svar på tråden Gör vi rätt?!