För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2
Ska förresten på tillväxtultraljud någon gång under v.32
Ska förresten på tillväxtultraljud någon gång under v.32
Fick förresten en uppskattat vikt på lillen när vi var på 3D-ultraljudet (jag var i v.27+5), han vägde 1049 gram och beräknas att väga ungefär som sin storebror när han föds. Storebor vägde 3180 när han föddes i v. 40+6
Imorgon är det dags för bm-besök för mig också. Tänkte höra mig för om möjligheten att få en planerad förlossning med tanke på min gbs.. Är orolig att vi inte ska hinna in i tid annars. Mindre än två veckor kvar till TUL också, ska bli roligt att se hur stor lillkillen har blivit
Har nu varit hos barnmorskan.. Hade gått upp 9 kg (sedan inskrivning)! Blev en aning chockad. Allt annat var bra, även om jag som vanligt inte fick veta några siffror. Lillkillen ligger väldigt långt nere med huvudet redan nu men är inte fixerad. Men tydligen är det inte alltid dom fixeras när man är omföderska.. Angående planerad förlossning så hade hon aldrig hört talas om att man gör så här i sthlm så det blir inget med det. Får helt enkelt hålla tummarna att vi hinner in i tid för dropp. Fick ny tid om tre veckor och då får vi se om jag eventuellt måste öka på ätandet av järntabletter ytterligare.
Kittycat: Det svar jag fick från läkaren var "hinner du in så hinner du in, och gör du inte det så är det inte hela världen".. Känns som om dom inte riktigt tar det på allvar
Nu är det bara 30 dagar kvar, tiden har verkligen gått fort.. Har precis börjat på ytterligare en penicillin-kur, ingen höjdare alls.
Grattis alla ni som fått era små. Själv så har jag 4 dagar kvar till bf nu och hoppas verkligen att jag slipper gå över tiden. Trodde det var dags i tisdags, hade värkar i flera timmar men det dog ut så nu är det bara att vänta på att det ska komma igång igen. Väldigt segt. Gick 6 dagar över tiden sist men hoppas att det inte blir så länge den här gången
Nu åker jag in till förlossningen, har haft värkar i två timmar nu
Är nu hemma igen från bb. Allt gick snabbt, 5 timmar från första känningen och 5 minuter krystvärkar innan lillen ploppade ut. 3505 g och 51 cm
Grattis till alla bebisar!
Var på bvc idag och fick en mindre chock när vi skulle väga lillen. Han är nu tre veckor och har redan gått upp 875 g, och blivit 4 cm längre.. Undrar var det här kommer sluta. Min bvc-sköterska undrade om jag hade grädde istället för mjölk i tuttarna.. Om jag inte minns helt fel undrade dom det med storebror också