• Mifuna

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

Dakine skrev 2010-01-28 19:51:52 följande:
    Jaha :)) Så det kan ta längre tid att känna sparkar och sådant också? :)
    Jag har också en bakåtlutad livmoder, det påverkar som sagt inte något när det gäller hur lång tid det tar innan man känner sparkar (det beror på vart morderkakan ligger).. Däremot är det som MissCharlotte säger att det tar längre tid innan magen syns. Eftersom barnet trycker mot ryggen mer också så har man en tendens att få lite mer ont i ryggen.
  • Mifuna
    Gersemi skrev 2010-01-29 15:06:48 följande:
    Jag är så glad att det skrivs mycket, lär bli sängläge i helgen med Har sökt SMVC hela dagen utan framgång. Så fort jag gör något sätter sammandragningarna igång Klarade mig inte ens till afäären igår. Blä, känner mig jättegnällig! Jag klarar ju ingenting! Låt inte mitt usla humör påverka er. Har bara en dålig dag. Kram!
    Det är bara att gnälla av dig, man behöver det ibland. Förstår att det måste kännas jobbigt med alla sammandragningar, du får se till att ta det extra lugnt och bli ompysslad. Hoppas du får tag i SMVC snart.
  • Mifuna

Vi köpte en kronan-vagn till sonen och den har fungerat jättebra, köpte även en kronan-sulky till honom i somras så nu har vi två vagnar. Kommer inte att köpa någon tvillingvagn när lillen kommer, sonen börjar bli så pass stor att det blir en ståplatta istället. Dessutom tänkte vi så att när vi ska iväg längre och göra saker kommer vi ändå vara bägge föräldrar och då tar vi en varsin vagn. Skönt att itne bhöva ge sig ut i barnvagnsdjungeln igen

• Mifuna

Blir så less, tre veckor sedan avslutad penicillinkur för urinvägsinfektion och nu ringde precis bm och berättade att urinprovet jag lämnade i torsdags visade på ny urinvägsinfektion.. Eller om det fortfarande är samma.. Antalet bakterier var mer än sist iaf. Hon trodde att jag kommer ha urinvägsinfektion under hela graviditeten och då blir jag väl tvungen att ätra penicillin under hela också. Inte alls sugen. Har fått jätteproblem med svamp efter kuren och vill inte veta hur det blir om jag måste äta det i flera månader Hon skulle återkomma på torsdag morgon då dom har läkare på plats.

• Mifuna
    bumbi 84 skrev 2010-02-01 22:12:49 följande:
    tråkigt. kan inte vara så att du hade en dubbel?jag hade det förra grav.
    Tydligen var det samma bakterier som jag hade sist så det lutar väl åt att den är väldigt envis..
  • Mifuna
    Dakine skrev 2010-02-02 19:19:36 följande:
    Jaha nu ska man börja oroa sig igen då man väl varit lugn. Satt nyss på toa, och var jätte hård i magen! Tog i som FAN för att få ut allt. Då jag torkade mig var det lite rosa flytningar :S Borde jag vara orolig?
    Eftersom du var väldigt hård i magen är det mycket troligt att blodet kan ha berott på att något kärl gått sönder, inte alls ovanligt. Tror inte du behöver vara orolig. Jag ahr haft små blödnignar tre eller fyra gånger under den här graviditeten och jag går in i v.19 på torsdag 
  • Mifuna

2 dagar kvar till rul, längtar verkligen. Har inte känt så mycket buffar så jag antar att jag har moderkakan i framvägg, återstår att se om jag har rätt.. Har lyckats ordna så att mamma kommer ner och passar sonen så att maken också kan följa med, han lyckades inte vara med en enda gång under förra graviditeten trots att det blev 15 ul sammanlagt.. Känns även lite vemodigt just nu, är i v.19 nu och det var i v.19 som vi förlorade lilla Egil.. Men det verkar som tur är som om allt går som det ska den här gången

• Mifuna

Har förresten fått påbörjat en kur kåvepenin för min uvi så jag misstänker att det var gbs som låg och spökande ändå. Känns lite nervöst när det gäller förlossningen sen eftersom jag måste in helst 4 timmar innan själva förlossninge startar för att få antibiotikadropp, när sonen föddes hann vi bara vara uppe 1 timme och en kvart innan han föddes. Dom hade så mycket att göra den dagen så jag blev inte uindersökt förrän 10 minuter innan han ploppade ut

Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2