Inlägg från: Scapula |Visa alla inlägg
  • Scapula

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

MrsCharlotte skrev 2010-02-23 16:37:37 följande:
    Hej alla!!!
    Grattis till lillasyster =) vad skönt att det gick bra!
    Kram
  • Scapula

Nyss hemkommen från BM.
    V 20+6 idag och allt såg fint ut!

Hjärtljud: 152
    Vikt: 84 (samma som vid inskrivningen)
    Blodtryck: 128/80
    Hb: 143! lär knappast behöva knapra nå järntabletter denna grav heller....
    Blodsocker: 5.3

Nästa besök om 4 veckor, spännande att få mäta magen första gången då =)

• Scapula
    Anelan skrev 2010-02-24 18:49:30 följande:
    Jag har faktiskt inga tips, jag ligger extremt högt i normalfall i Hb, på gränsen till vad som är ohälsosamt. Det är inget jag kan påverka utan finns i mina gener, får oftast tex inte lämna blod för att det är för högt, eller lämna BÖR jag göra men det slängs för att värdet är för högt. De brukar säga att min blodbild är som en som dopat sig, tur man inte håller på med nån elit idrott =) Ät allsidigt, drick c-vitamin till järnrik mat, absolut inte mjölk.
    Kramen
  • Scapula
    Anelan skrev 2010-02-25 07:41:30 följande:
    JO det sjunker ju nu när jag är gravid, från 158 vid inskrivning (vecka 12) till 143 igår. Låg som lägst under förra grav på 124 och det var efter förlossningen när jag förlorat 2.5 liter blod... det är ju ökade risker med högt Hb under, som risk för blodproppar och bm pratade om det igår, att hon gärna vill se att mitt Hb sjunkit tills nästa besök om en månad.
  • Scapula
    Dakine skrev 2010-02-25 22:10:17 följande:
    Jag fick en tid för RUL den 17/3 ! Det är om lite mer än två veckor :S Är skit nervöst att det inte ska ha hänt ngt sen VULet .. Hoppas ni håller tummarna för mig den dagen :)
    OJ vad tidigt ni har RUL, då är du väl i vecka 12+? det borde vara ett till UL lite senare också va? hursomhelst skönt att få komma iväg så snart igen =) allt kommer gå fint!!
  • Scapula
    Sussna skrev 2010-02-25 15:46:58 följande:
    jag hade 156 i hb när ja va till bm första gången...nu sist hade de sjunkit till 143,hon sa att ja säkert va lite uttorkad sist,då kunde de vara högre.Men ja ha aldrig haft så högt hb i hela mitt liv.Imorgon är det RUL! Halv 2 ska vi dit,längtar så...känner mig ganska lugn ännu,inte så nervös,men de kan ju ändra när man sitter där och väntar sen...
    Välkommern till höga-Hb klubben =)

Lycka till idag, spännande!!
    w
  • Scapula

Hej tjejer!

Helgen har snart passerat utan att jag hunnit blinka.... Igår var vi på stan och köpte faktiskt en ny vagn! bestämde oss för att satsa på en bra enkelvagn med tanke på att lillasyster ska ha den några år till och att syskonvagn kan vi köpa begagnat senare i sommar. Vi köpte iaf en crescent classic, svart och röd. Är toknöjd! den har de finesser vi vill ha (lufthjul, vändbart styre, hårdlift, lätt att fälla ihop etc) är stabil, lätt att köra och dessutom riktigt snygg! Har bara provkört inomhus men det känns mkt lovande =)

Idag ska vi till stan igen för att se Mora träsk, sonen älskar dem så det blir skoj! sen ska jag jobba 16.30-24 (gjorde det i fredags med)

Jag känner fortfarande nästan inget alls i magen, är i v 21+3 nu. Känner svaga buffar (omöjliga att känna från utsidan) vissa dagar, andra inget alls... känns så trist och så blir jag orolig när det är lugn ett helt dygn. Jag kan dock känna tydligt (på utsidan)hur bebis ligger i magen och utan att jag känner det vänder den sig åt ett helt annat håll, märklig känsla! jag vill känna sparkar nu, sambon längtar också efter det!

Hoppas ni haft en bra helg!

• Scapula
    MrsCharlotte skrev 2010-03-01 12:22:48 följande:
    Blä, känner av foglossning idag, går och haltar Men det är väl bara att vänja sig, för det lär ju bli värre sen när man börjar bli tyngre. FRÅGA!Känner av magsyra till och från. Inga uppstötningar, bara den där sugande känslan i magsäcken, jättejobbigt! Är det nån som vet vilken medicin man kan ta mot det när man är gravid? Jag är glad för alla tips!!!
    Gaviscone, novaluzid, novalucol, rennie etc finns många! fråga på apoteket så hjälper de dig! jag har ständig halsbränna, inga uppstötningar heller. Tycker att Gaviscone hjälper jättebra, den lägger sig som ett lock!
  • Scapula
    bumbi 84 skrev 2010-03-02 08:26:34 följande:
    såg att du redan fått svar men :Ja du kan äta dom.gaviskonen har jag inte klarat att dricka. hujeda mig vad det smakar
    de finns som tugg tabletter också, inte så goda de heller men bättre =)
  • Scapula
    Jojsie skrev 2010-03-02 08:15:28 följande:
    HALVVÄGS idag!! så skönt... galet så fort tiden går ändå...däremot har jag fått väldigt mkt sammandragningar, i helgen o igår trodde jag nästan att magen skulle explodera. så himla rädd att det ska sätta igång för tidigt. någon som har varit med om likn så tidigt? det började redan i v 22 med min tjej, så det e väl kanske sån jag är. men det är så svårt att va still denna gången med en pigg o krävande 2 åring som man ska hjläpa med allt... mannen tvingade mig att lägga mig på soffan direkt igår, så det gjorde jag o det blev faktiskt bättre. har inte lyft min dotter mer sen dess, vågar inte. hon kan det mesta själv, det e bara att man får hitta lösningar... tips ngn??
    Jag har också mycket sammandragningar och pratatde med bm om det, hon sa att det var helt normalt (såklart, vad annars? =) och att man skulle ta det lugnt och om de ändrar karaktär (kommer oftare, gör ondare etc) så ska man ringa bm eller förlossningen så de kan kolla att livmodertappen inte påverkas av det.
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2