Längesen jag var inne här nu, haft fullt upp sista veckan. Har stökat en massa hemma såsom rensat alla skåp, lådor och garderober för att få bättre ordning och förvaring, börjat måla och göra iordning i lillans rum, byggt sandlåda till sonen, slängt en massa skräp plus en hel del trädgårdsarbete. Har haft bra ork och energi (som nu börjar tryta) och dessutom haft gubben hemma sen i fredags. Han har problem med sitt vänstra ringfinger (när han friade för tre år sen kom det första gången, han har aldrig kunnat ha ringen på rätt finger, dåligt tecken? =) det är ledvätska som rinner ut och skapar en stor knöl vid nedersta leden, oftast sitter det bara i några timmar men denna gång försvann det aldrig utan orsakade enorm smärta ända upp i axeln, på akuten gjorde de inget annat än skriva recept på alvedon... läkaren på HC igår sprutade in kortison och förhoppningsvis hjälper det ett tag. Han är något bättre nu men sjukskriven veckan ut (han jobbar som brevbärare och är således beroende av båda sina händer för att kunna arbeta) iaf så är han ju inte helt handikappad utan har kunnat hjälpt till en hel del hemma med allt stök, toppen.
Idag ärvi i vecka 32+6 och har varit på ultraljud och träffat doktorn. Allt såg fint ut, lillan - det fick vi bekräftat - mår bra och beräknades väga 1950 gram vilket är 9% under normalstrecket. Vi ska tillbaka till doktorn i v 37+0 och kolla läget, efter 37+6 är det fritt fram för oss att bestämma vilken dag vi ska föda barn på =) så det är vår uppgift nu, vi behöver såklart inte bestämma oss förrän vid läkarbesöket. Som det känns kommer vi ta det så fort som möjligt efter 37+6 men kruxet är att midsommarafton är v 38+1, vi vill inte föda barn då tror jag så nu lutar det åt att det blir måndag 28/6, vecka 38+4. Sen sa han att om det i v 37+0 är moget och gynnsamt där nere så kan vi ta det tidigare än 37+6 men det får vi se då. Vi kommer alltså bli igångsatta oavsett hur läget är där nere, det blir inte en massa bedömningar och inväntan av mogen cervix vilket känns skönt. Jag är beredd att bli igångsatt på omogen tapp, att få ett datum är viktigast för annars pallar inte mitt psyke med.
Jag mår hyffsat bra just nu, känner att ledigheten fått mig att börja landa lite och nu när jag vet att det inte är så många veckor kvar känns det skönt.
Lillan bökar och sparkar mkt nu, mys =) Jag mår bra fysiskt fortfarande men det börjar kännas tungt nu och svårt att resa sig ur soffan =)
Finns bilder från denna vecka i galleriet.
Kram på er och hoppas ni har det bra!