Längesen jag var inne här nu, haft fullt upp sista veckan. Har stökat en massa hemma såsom rensat alla skåp, lådor och garderober för att få bättre ordning och förvaring, börjat måla och göra iordning i lillans rum, byggt sandlåda till sonen, slängt en massa skräp plus en hel del trädgårdsarbete. Har haft bra ork och energi (som nu börjar tryta) och dessutom haft gubben hemma sen i fredags. Han har problem med sitt vänstra ringfinger (när han friade för tre år sen kom det första gången, han har aldrig kunnat ha ringen på rätt finger, dåligt tecken? =) det är ledvätska som rinner ut och skapar en stor knöl vid nedersta leden, oftast sitter det bara i några timmar men denna gång försvann det aldrig utan orsakade enorm smärta ända upp i axeln, på akuten gjorde de inget annat än skriva recept på alvedon... läkaren på HC igår sprutade in kortison och förhoppningsvis hjälper det ett tag. Han är något bättre nu men sjukskriven veckan ut (han jobbar som brevbärare och är således beroende av båda sina händer för att kunna arbeta) iaf så är han ju inte helt handikappad utan har kunnat hjälpt till en hel del hemma med allt stök, toppen.