White rabbitt skrev 2010-07-28 22:39:46 följande:
Du är väl inte dötrist som uttrycker din uppfattning? Som jag förstått tråden försöker folk vara diskreta i de flesta fall, men blir ibland upptäckta och tror i vissa fall att de är helt ensamma. Jag tror ingen (av vad jag har läst) har haft sex med intentionen att synas eller bli upptäckt. De allra flesta berättelser handlar ju om plötsliga och överraskande upptäckter. Sedan kan jag också tycka, visst, there's a time and a place och jag kan fatta om vissa (som du) tar anstöt. De exempel du nämner kring hiss, Bauhaus etc var ju något som personen det hände också upplevde som pinsamt när hissdörren öppnades etc. Generellt verkar också personerna som berättar inte ha haft sexupplevelserna för regisserade: det är ju ingen som lagt ut en filt på en avskild glänta i skogen och satt igång. Det här handlar om impulsivitet, att se en möjlighet och ta chansen och följa sin känsla. Jag tycker inte personerna blir socialt diskvalificerade för det. Vi är alla olika, men jag kan inte låta bli att tycka att den här tråden frustar av livslust, avslappnade människor som är orädda att berätta om sina upplevelser, personer som spontant bejakar lusten, humorisiskt och uppfinningsrikt och har självdistans. Att sedan ev ofrivilliga iakttagare kommer i visuell klämma för någon minut och känner sig äcklade, ja, det är bara att beklaga. Men jag håller ändå på det andra teamet.
Okej det är härligt att folk är impulsiva och åtrår varandra. Men det kan ju inte vara särskilt överraskande att man kan bli upptäckt på de ställen som jag tog upp.
Det är ju tom själva känslan av att kanske bli ertappad som tänder en del. Och jag sympatiserar med den känslan - när jag själv är kåt. Är jag inte det, skulle jag finna det väldigt stötande.
Att suga av nån på bion, bli smekt på middagar, knulla i hiss och butik... på stranden (nakenbad är inte samma sak som sexbad btw) - det är ju bara att hoppas på att bli upptäckt. Och jag är nog inte ensam om att inte vilja upptäcka folk när jag ser en bra film med min systerson, går och handlar bräder med farsan, ska åka hiss med min mormor eller är och badar med mina barn.
Tack ändå för att du inte tycker att jag är dötrist iaf. ville inte sabba tråden.