Inlägg från: Wild horses |Visa alla inlägg
  • Wild horses

Sex på offentliga platser

Urkul tråd!!! Och vad vi alla är lika, hörni! Spontankåta på nåt skönt Svenssonsätt och det bara är så jäkla cute! Sällar mig till mina jämlikar betr bio, buss, bil ("B" verkar vara en bra begynnelsebokstav för ställen, även om jag inte prövat Bauhaus som någon gjort här)(än), provhytt och toalett. Mest pinsamma upptäckten var ett försök att ha sex i en hiss och hisshelvetet inte alls gick för ändamålet långsamt, utan i raketfart och Pling! öppnades dörrarna och där stod någon barnfamilj, medan jag hade kjolen uppdragen och...ja, ni fattar. Det där ursäktande skrattet, "åh, hehe", och sekunderna innan dörrarna på nytt stängdes var en evighet. Också en gång på en strand där jag, superduperdiskret, satte mig på dåvarande pojkvännen i tron att det såg ut som om vi skojade. En kompis ringde mig på mobilen efter en stund och sa "Vi sitter 20 meter från er och t o m härifrån kan jag se vad ni gör!". Man tror man har koll. Och sist, en gång på Pågatåget på väg till Ystad en natt mitt i veckan, då vi helt enkelt var tvungna att ha varann och gjorde det stående längst bak i tåget. Vi var rätt ensamma i tåget och väldigt inne i vad vi höll på med. Plötsligt kom den kvinnliga konduktören och sa "Biljetterna, tack" och sedan världens underbaraste sneda leende och "Ja, när ni har tid sedan" varpå hon vände sig om och gick. När vi var klara gick vi och satte oss, men biljetterna slapp vi visa. Vi försökte inte ens och hon bara log när hon gick förbi. Tack Skånetrafiken!

• Wild horses
    Anonym (men ööö) skrev 2010-07-28 22:07:43 följande:

Jag vet att jag är dötrist nu, men funderar ni aldrig på att folk kanske inte VILL se eller märka att ni håller på?
    Jag skulle tycka det var svinäckligt och störande om nån höll på när jag låg och skulle sova i närheten. Eller kollade på bio, åt, badade eller vad som. Bara för att ni är på humör kanske er omgivning inte är det. Kanske de blir äcklade och stötta?

Fattar poängen med ute-sex, har också haft och gillat det, men är väldigt noga med att leta upp ett privat ställe där chanserna att bli påkommen är minimala. Inte i en j-a hiss som öppnas inför en barnfamilj Förvånad och inte på Bauhaus (!) och inte på en middag! Bara riktigt pinsamt ju!

Blärk!

"Blärk!"? Jag är inte en indiskret person, men har nog en helt annan syn på spontanitet kring sex än vad du har. Naturligtvis syftade inga av mina incidenter till att äckla eller stöta någon, vilket jag också har svårt att tro att någon blev. Min tanke till dem, som till dig, är: om det äcklar er, varför inte låta bli att titta? Hade jag äcklats av att se en tjej suga av sin kille på biografen några platser längre bort hade jag inte tittat dit alternatvit lämnat salongen (beroende på grad av upprördhet). Jag hade emellertid bara lett åt dem, tipsat min biokompis om vad som pågick och inget annat. Jag ser inte det fruktansvärda i en sådan grej och tror inte folk medvetet går ut för att äckla andra. Idag stod det t ex en bil som skulle svänga vänster i korsningen på väg ut från IKEA. Den stod still, med blinkersen på, trots att det var fri väg ut. Anledningen var att mannen och kvinnan i framsätet höll på att kyssa ihjäl varann och helt enkelt följt den känslan istället för att köra bilen vidare. Jag kan inte tycka att det de gjorde var äckligt eller frånstötande, tvärtom gillar jag den sortens yttringar. Som White Rabbitt skriver är vi alla olika och det får man ju respektera. Och nej, det finns vissa platser som inte är tänkta för att ha sex, men när folk går in på Bauhaus, biosalonger, hissar etc tror jag ingen gör det med tanken "Nu ska vi ha sex här!". Det är en beröring, en känsla, en kyss på halsen och det kan räcka för att starta en skogsbrand som kräver åtgärder. Jag kommer därför med glädje att fortsätta bejaka min impulsivitet och göra det så diskret som möjligt, men om någon förbipasserande äcklas av det han/hon råkar ser har jag bara tre ord: keep on walking.
  • Wild horses
    Anonym (men ööö) skrev 2010-07-28 23:00:49 följande:
    Ja jag håller inte med dig. Jag antar att om jag upptäckter att ni har oralsex pp bin så finns det något som drar min uppmärksamhet till er. Förmodar att det är ljud. Då är det lite svår att tänka bort vad ni håller på med. Lämna själv salongen om du ändå inte är intresserad av att se filmen!
    Men då tycker jag att du ska vara lika konsekvent och tuff i biosalongen som du är här nu och säga till paret som håller på att sluta, eftersom det stör dig. Eller du är en sådan som bara irriterar dig och inte agerar? Hade jag blivit störd av något hade jag sagt till. Sedan kan jag, utifrån min s k metod, resa viss skepsis kring att en avsugning hörs särskilt mycket. Vidare med tanke på volymen i dagens biosalonger, som är nog för att ge folk permanenta hörselskador. Paret du pratar om måste ha varit exceptionella. Personligen kan jag säga att jag gått på bio för att jag varit intresserad av filmen. Att jag gör några minuters uppehåll pga att jag släppte in andra tankar än "Måste se filmen, måste se filmen!" betyder inte att jag är ointresserad av den. Jag råkade bara öppna upp för en annan känsla just då. Du verkar störa dig oerhört på detta och jag hoppas, som sagt, att du i fortsättningen tydligt säger ifrån om du blir äcklad eller känner dig kränkt över att bevittna något. Jag sa vidare i mitt inlägg inte att Du skulle lämna biosalongen, jag skrev att jag hade gjort det om jag tog så pass stor anstöt. Hellre det än att jag drunkat i moralisk indignation, om jag nu varit funtad på det sättet. Det var alltså bara ett illustrerande exempel på hur jag hade undvikit att bli äcklad och stött om jag hade sett något.
  • Wild horses
    Magnificent skrev 2010-07-28 23:14:15 följande:
    Fastnade lite för Förvånad. Ja, de där barnen vid hissen måste ju vara märkta för livet. Tänk att behöva se en kvinna, troligtvis halvt framåtlutad i hissen, med en man stående bakom henne, möjligen med händerna på hennes höfter. Det är ju verkligen Förvånad. Kan tänka mig vilken anstöt barnen tog, eftersom de säkert förstod direkt vad som hände och jag ser framför mig år av terapi för dessa barn. Helt ärligt, är det inte lite överdrivet att vara SÅ upprörd för detta? Jag tror inte barnen tog skada, om de ens hann uppfatta vad som pågick innan hissdörren gick igen. Moralpanik i all ära, men jag menar... Drar nu mot andra trådbreddgrader eftersom det känns som om vi inte kommer längre här. Dessutom vill jag mycket hellre läsa om fler utesexupplevelser och hoppas att folk inte tvekar att berätta nu. Jag kan säkert komma på någon mer gång för mig som kan dra igång tråden igen! Må gott alla!
    Adios för nu, Magnificent och sov gott! Lämnar också tråden för nu, men lovar (också) återvända med nåt mer när jag inventerat lite till. Jag tror tråden håller för det.
  • Wild horses
    Anonym (men ööö) skrev 2010-07-28 23:18:19 följande:
    Lite poänglöst att bilda team här kanske? Alla mot en eller vaddå? Rynkar på näsan

Jag tror heller inte att folk som sexar offentligt har som avsikt att stöta eller äckla. Men nu vet ni iallafall att alla inte tycker det är så kul alla gånger. Det kan vara bra att ha i åtanke. Precis som man sköter sina andra behov med hänsyn till sin omgivning.''
    Det var ingen medveten teambuilding från min sida (och ingen annans heller, tror jag). Men knappast konstigt om personer aktiva på denna tråd om utesex vill försvara eller förklara vad de gjorde. Självklart handlar det om att visa hänsyn och som jag sagt innan tror jag ingen här medvetet försökt stöta någon annan när de gjort vad de gjort.
  • Wild horses
    Anonym (men ööö) skrev 2010-07-28 23:22:23 följande:
    Detta har inte hänt mig utan jag menade att det borde vara ljudet som gör att man upptäcker. Jag hade deffinitivt sagt ifrån. Jag hade sagt "men jag vill inte höra eller se när du suger av din kille så kan ni gå nån annanstans".
    Bra! Även om jag är skeptisk angående ljudet. En avsugning är inte en särskild ljudlig företeelse och i en bio med sensurroundljud á la THX tror jag det krävs en stumfilm för att någon ska höra en avsugning. Förvisso en marginell anmärkning, men i alla fall.
  • Wild horses

Hej alla!
    Lite ombytta roller idag: var på ett köpcentrum, Center Syd, utanför Lund idag. När jag kom tillbaks till min bil på parkeringen, som är en sådär gigantisk parkering, såg jag ett par i bilen bredvid min. Hon låg i passagerarsätet fram och höll på att suga av honom! Tillika var fönsterrutan halvt nedrullad på hennes sida, så det var verkligen fri insyn. Det var alltså på en helt vanlig parkeringsplats, mitt bland en massa andra bilar. Ingen direkt tanke på att inte synas, alltså. Nej, jag anmälde det inte till polisen eller blev äcklad, men jag stod nog och glodde lite för länge. Hursomhelst, med tanke på allt vi skrivit om här ville jag bara berätta om ett dagsfärskt exempel. Jag satte mig småleende i bilen och körde tillbaks till Lund.

• Wild horses
    Magnificent skrev 2010-07-30 09:58:28 följande:
    Beautiful! Center Syd rocks!
    Faber skrev 2010-07-29 14:43:23 följande:
    Vill bara påpeka att jag som barn sprang på ett par som knullade i skogen. Jag har inte förträngt det, ej heller behövde jag gå i terapi, Vad som hände blev att vi i kompisgänget hade något att prata om i veckor framåt.

Förr i världen bodde man trångt, det var inte ovanligt att barnen fick ligga och höra på när föräldrarna roade sig. Ej heller den generationen verkar traumatiserad.
    Skönt att höra, Faber. Jag var allvarligt orolig för dig där en stund. Tror inte heller att det går omkring en traumatiserad generation därute. Jag kan tänka mig att polismannen som mottar en anmälan om "Nu får ni faktiskt slå på blåljusen och rycka ut! Det står ett par och har sexuellt umgänge i min trappa! Tänk att min son ska behöva få se sådant!" möts av ett formellt "Jaha, och vad är adressen?" medan polismannen inombords suckar tungt och tänker "Om människor kunde tagga ner lite" innan han ropar ut rikslarm (skit i Palmemördaren) för denna incident, som ju är en klar Prio 1-anmälan. Ha en bra dag, Faber!

- Se nu till att kom i rödaste rappet! Och jag menar inte er i trappan, utan polisen! Seså!
    LOL!!! Skrattande I wanna make love to your brain!!!
Svar på tråden Sex på offentliga platser