Inlägg från: 6 Små Älsklingar |Visa alla inlägg
  • 6 Små Älsklingar

Köpa andningslarm? Om övervakning av prematurer

Vilka larm har du tittat på?

Vi väntar tvillingar och tanken är att dom ska sova tillsammans så länge det går, vilka larm finns det då att köpa/hyra?

Till första barnet så hyrde vi från technomedica men då tvåan kom så hade det kommit ut andningslarm på marknaden att köpa så vi köpte ett larm som vi även använt till dom andra barnen.

• 6 Små Älsklingar
    Niinis skrev 2010-02-20 19:08:14 följande:
    jag har babysence 2! kanonbra INGA fellarmningar! respisense har jag vid samsovning.
    Respisense har jag kikat på, fungerar den bra tycker du?
  • 6 Små Älsklingar
    Niinis skrev 2010-02-21 12:45:27 följande:
    japp om man samsover, lite krångligare att sätta på men man lär sig snabbt att förstå hur den ska sitta så man slipper fellarmningar, (kruxet är att ha en blöja i bra storlek som går nästan upp till naveln, och fästa den nära naveln då fellarmar den INTE!) men när bebis blir större och börjar snurra runt i sömnen och ligger på mage är det lite svårare. min tjej är 6mån nu och jag ska sälja mitt respisence som hon använt till och från i 4mån, då jag tycker det är lite jobbigt då hon snurrar runt men det funkar att ha även då!  hon är ju inte prematur heller så det kanske räcker med babysence nu.
    Tanken är att dom kommer att sova i vår säng och även dela på en spjälsäng, så länge det går i alla fall.

Då kan vi inte använda ett vanligt larm med platta under madrassen.
    Men då fungerar den i början i alla fall, till det är dags att få varsin spjälis, då kan vi ju bara köpa ett till vanligt larm.
  • 6 Små Älsklingar
    TessanS skrev 2010-02-21 19:45:10 följande:
    Våra pojkar föddes i vecka 28 och blev av med övervaken en vecka innan vi åkte hem. Mentalt hade vi redan slutat bry oss om dem och var rätt irriterade på alla fellarm. Vi kunde läsa av barnen så bra att vi visste när de skulle låta. Väl hemma hade vi inga larm den första tiden men eftersom de ville sova på mage pga mycket gaser så skaffade vi Babysense II och de har varit superbra! Aldrig någonsin har de fellarmat. Även vi fick lära oss hjärt lungräddning innan vi åkte hem!
    Låg dom i varsin spälis eller har den 2 plattor?
  • 6 Små Älsklingar
    MariaLagom skrev 2010-02-21 22:51:36 följande:
    Hej mina tjejer var ju i försig inte prematurer  men vi hade www.respisense.se/  och det funkade jätte bra var sällan fel larmning och som Niinis skrev är det en viktig att ha rätt blöjstorlek och en body var bästa sovplagget för då satt larmet på plats ett av larmen gick sönder och då fick vi en ny efter bara en dag
    Sitter larmet kvar på rätt ställe om man tar upp och ammar eller måste man hålla på att rätta till det hela tiden?
Svar på tråden Köpa andningslarm? Om övervakning av prematurer