• Nea76

Köpa andningslarm? Om övervakning av prematurer

Våra pojkar föddes i vecka 28 och blev av med övervaken en vecka innan vi åkte hem. Mentalt hade vi redan slutat bry oss om dem och var rätt irriterade på alla fellarm. Vi kunde läsa av barnen så bra att vi visste när de skulle låta.

Väl hemma hade vi inga larm den första tiden men eftersom de ville sova på mage pga mycket gaser så skaffade vi Babysense II och de har varit superbra! Aldrig någonsin har de fellarmat.

Även vi fick lära oss hjärt lungräddning innan vi åkte hem!

(¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till prematurtvillingar ღ ¸.?°´¯)
  • Nea76

Hum...våra pojkar fyllde ett igår och använder fortfarande larmet. Frågan är om mamma är redo att släppa det?!

Hur länge har ni andra haft larmet?

• Nea76

De ligger i varsin säng!! I början hade vi dem i en vagga men när de sov bättre på mage fick de varsin spjälsäng. Dessutom störde de varandra hela tiden. Så det blev två larm!

• Nea76
    FavvoJonna skrev 2010-02-22 14:45:20 följande:
    TessanSMin lilla kille har oxå precis fyllt ett år o nu har vi bestämt att vi ska sluta med andningslarm. Fast det tar emot lite.. =)
    Ja det kan nog vara dags...hum..undrar om jag ska plocka bort dem redan idag...

HUGA!!! ;-D
  • Nea76

Ja, du har så rätt mina12. För oss är det nog faktiskt rätt dag just idag!! Kan ju vara bra att spara dem dock o ha när de blir förkylda. Vi har sluppit sånt hittills men lär väl komma när vi är ute mer i vår kan tänkas.

Spännande, känns högtidligt på något vis!

• Nea76

Ja det gick fint! Känns skönt att slippa hålla på med larmen faktiskt!! Gick lättare än jag trodde.

• Nea76

Ja uppenbarligen!!

Hur går det för TS??

Svar på tråden Köpa andningslarm? Om övervakning av prematurer