Inlägg från: Sunkiissed |Visa alla inlägg
  • Sunkiissed

Köpa andningslarm? Om övervakning av prematurer

Oj va många det är som använder larm!!

Jag frågade våran doktor om han tyckte vi skulle ha det på våra tvillingar födda i v24+4 och han sa nej. "Skulle vi tycka att ni behövde det hade ni fått med er ett härifrån" Så efter det har jag inte haft en tanke på att skaffa det. Jag frågade nu senaste gången vi var på återbesök, 2 månader efter hemkomst, och då var svaret dessamma, inget larm skulle vi skaffa.

Är jag dum som inte skaffar ett ändå? :/

• Sunkiissed

Tack fär svaren :) 

Vi har ju varit hemma i snart 3 månader så det skulle kännas konstigt att sätta in alarm nu när man vant sig av med det. Jag tyckte bara det var otroligt skönt att slippa när de tog bort de på sjukhuset.

De sover själva i spjälsäng, på rygg och vi röker inte :)

Killen låg i Resp i 7 dagar och flickan i 11 dagar. Hon hade kommit ur på 5 dagen men bestämde sig för att dra bort slangen själv så hon fick ett sår i halsen som fick läka, efter det var hon sist ur CPAPen också. Den försvann i v 32-33 (?) knapt en vecka efter lillkillen och samma med grimman var hon 4-5 dagar efter att komma ur. Den kom de ur i v34 - 35+4 tror jag. Jag har allt uppskrivet, måste läsa igenom där snart så man har bättre koll, alla dagar har bara flytit samman :P

Jag har hört att man inte kan rädda ett barn som skulle dö i PSD?

En kompis till mig sa att hennes läkare hade sagt det.. Kanske är det så eller så var det missuppfattning från hennes sida.

• Sunkiissed
    6 Små Älsklingar skrev 2010-02-22 08:01:15 följande:
    Sitter larmet kvar på rätt ställe om man tar upp och ammar eller måste man hålla på att rätta till det hela tiden?
    Jag tror om jag fattat rätt att det är som en Stegräknare? :P
    En klämma som sitter fast i blöjan.
Svar på tråden Köpa andningslarm? Om övervakning av prematurer