Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare
Iom sensorn får man en helt annan bild av hur bs rör sig och hur det ligget. Mestadels bra på dagen och även på natten. Men har sett att det skjuter i höjden en timme efter mat 9-12 någonstans har det hamnat på. Men sen sjunker jag och blir låg efter några timmar. Någongång har jag tagit extra insulin men försöker ha is i magen och vänta ut det. Men det blir flera låga bs per dag. Vilket i sin tur gör att det blir en massa extra ätande / drickande. Lite surt. Blir så sur på denna sjukdom som liksom aldrig är riktigt bra..
Tycker jag har ganska höga doser nu men äter å andra sidan inte riktigt som normalt. Plus att man såklart hellre tar en enhet för mycket än för lite - även om det brukar sluta med en känning...
Åttiosjuu tack för din berättele! Hoppas du får ordning på ditt bs! Måste vara tufft att ligga så lågt..:/ Din kropp borde väl komma tillbaka mer och mer nu. Det var en liten bebis du fick, hoppas ni får ordning på mat och allt för bebisen. Såklart är det tuffare när dom vill ut för tidigt men varje dag gör ju skillnad:) All lycka till er!