Inlägg från: TurkiskPeppar |Visa alla inlägg
  • TurkiskPeppar

Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare

villhabarnigår: Jag har mitt första TUL 8 september, så snart bara 2 veckor kvar tills jag får se skrutt igen. Längtar Ska du på RUL snart eller?

• TurkiskPeppar

villhabarnigår: Finns alltid något som oroar mig tycker jag, så alltid lika skönt att få se eller höra att skrutten mår bra Ska bli spännande (och nervöst) att få uppskattat storleken för första gången.

• TurkiskPeppar

Jag har också bara en mätare. Skickar in mina värden från den varje vecka till läkaren så det skulle bli knasigt om jag hade flera. Ingen annan som använder diasend för att föra över alla värden till internet? Har bara lyckats glömma mätaren en gång än så länge och då var jag bara hemifrån några timmar.

• TurkiskPeppar

Kim: Stort grattis!!! Skönt att höra att allt gått bra Börjar bli allt mer nervös för förlossningen ju mer den närmar sig, men är ändå hyfsat lugn än. Din upplevelse gör mig ännu lugnare

MCL: Grattis till lyckat RUL! Så skönt att få se att allt ser bra ut

Ego: Dags för första TUL imorgon. Ska bli så roligt och mysigt att få se skrutten igen och spännande att höra hur stor de tror h*n är

Boomie och Villhbarnigår: Lycka till på VUL och RUL imorgon! En händelserik dag här i tråden

• TurkiskPeppar

Kim: Åh, vad mysigt att få ta med lillkillen hem

Luna: Ni måste ha haft en jobbig sommar. Hoppas tjejen mår bättre nu!

Boomie: Vad skönt att allt såg bra ut! Klart du ska få unna dig lite gott efter det

Maddie: Håller mina tummar för dig imorgon!

Villhabarnigår: Hur har det gått för dig idag?

Ego: Gjorde både flödesmätning och TUL idag och allt såg bra ut. Känner mig riktigt lättad nu. och som vanligt var det supermysigt att få se lillskrutt busa runt i magen. Vinkade till oss med handen flera gånger Blodflödet till moderkakan var precis som det skulle och vid TUL låg måtten bara pyttelite över normalkurvan. Bebisen beräknades väga cirka 3700 g (plus minus 10%) vid beräknad förlossningsdag. Känns helt okej. Jag har befarat att den skulle bli mycket större. Allt under 4,5 kg känns överkomligt

Efter strulande blodsocker ända sedan semestern blev jag till slut sjukskriven på 50% förra veckan, och sedan dess har blodsockret legat riktigt bra igen. Så jag är supernöjd med tillvaron för tillfället

• TurkiskPeppar

leja: Jag träffar inte läkaren alls, bara en gång i början. Men jag har istället telefonkontakt med min diabetesläkare varje tisdag-eftermiddag, så han har full koll på mig ändå Skickar in mina värden från mätaren till en sida på internet en gång i veckan så att min läkare hela tiden ser hur jag ligger i bs.

• TurkiskPeppar

Zygo: Går du också i Lund? Eller finns det fler sjukhus som använder diasend? Tycker inte det verkar vara så många som gör det konstigt nog. Är ju jättesmidigt!

• TurkiskPeppar

Väntar också samtal från honom nu
    Vad skönt att höra att man tillhör landets bästa spec.mvc  Tycker verkligen det fungerar bra och tryggt att de har en under kontroll hela tiden. Samtidigt superskönt att kunna sköta mycket kontakt via telefon och inte behöva åka på besök så farligt ofta. Fast nu i slutet blir det ganska många besök ändå. Är i v 29+1 idag (om man går efter RUL-beräkning, eligt ivf-befruktingen är jag i 29+6).
    Grattis till lyckat ivf! Tycker du också det känns lite overkligt att ha sån tur så man lyckas på försök 1? Hade jag knappt vågat hoppas på innan

Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare