Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare
Jojo; är Omeprazol receptfritt eller något du fått utskrivet? Aldrig hört talas om, men har aldrig haft problem med detta tidigare.
Tittuten; Här har det funkat from v 30 blir det TUL var tredje vecka (Är kanske olika vart man bor). På måndag ska jag på mitt tredje. Om det visar på över +22% blir det igångsättning v 38. Det är väl vad som är praxis men kan tänka mig att man diskuterar snitt osv om TUL drar iväg för mycke..
Sist jag var på TUL hade dom såklart strul med datorsystemet så fick aldrig något svar på hur det låg till, men fick hos BM veta att det låg på +20% enligt journalen.
Så jag räknar med att ligga på eller över +22% på nästa TUL.
Min BM sa att hennes erfarenhet är att TUL visar att bebisen är större än vad den i själva verket är, men det kan man inte heller ta för givet tycker jag?! Dom har väl en felmarginal på nästan 0,5 kg och skulle uppskattningen ligga runt 4 kg är + 0,5 väldigt mycket!
Så alla tankar kring igångsättning, stor bebis, ev. felmarginal från TUL har snurrat en hel del i huvudet nu.. Hoppas på att få veta mer och om hur planeringen ser ut nästa vecka. Jag har en del kontrollbehov och gillar inte ovissheten
Ang dexcom har jag inte haft det under grav. Men är du rädd att den är i vägen så behöver du ju inte ha den. Tror nog att dom talar om för dig om den ska bort eller inte. Du kollar väl bs med mätaren då ändå