challis777 skrev 2011-07-28 20:28:31 följande:
Har du pump eller sprutor? Har ju haft två graviditeter med sprutor och nu med pump. Tycker att det är mycket lättare att justera doserna med pumpen. Hade precis som du, ingen ordning alls på doserna i början
Heja Gustaf! Tycker rullande bebisar är supergulliga
Flera vänner har haft rullbebisar, och snabbt går det också
Var på spec i dag. Fortfarande dålig urinsticka, sockret var borta men ketonerna var kvar, och vita och protein. Men inga blodketoner tack och lov. Nytt besök redan om en vecka...
Har stått stilla i vikt de senaste månaderna, vilket inte var bra. Kan ju vara ketonerna som gör att kroppen inte tillgodogör sig energin. Men jag svälter mig inte, men jag ska lägga till lite mer kolhydrater nu.
TUL visade en bebis på 1568 g, alltså 14 % större, helt ok. Lagom mycket fostervatten och allt annat var också jättebra med bebisen, så jag är lite lugnare nu.
"Kul" att höra att jag bör äta mer och gå upp i vikt, särskilt när "alla" påpekar hur stor jag är och om jag ska ha tvillingar. Har ju ändå bara gått upp 10 kg i v. 29.
Jag tar sprutor, mitt hba1c ligger bra och har alltid varit bra sa da far man ingen pump har i England.
Jag gar ner i vikt for tillfallet vilket ar bra....gick inte ner allt jag borde innan jag blev gravid igen. Jag bantar inte utan ater bra och ror pa mig sa jag hoppas att jag inte ska ga upp lika mycket som forra gangen aven om jag inte gick upp sa mycket da heller.
Nar jag var gravid forra gangen sa jobbade jag ju heltid och var tvungen att ata mellanmal pa formiddagen for att klara mig till lunch vid 13.30. Det gjorde jag inte normalt och da gick jag ju upp lite extra. Nu ater jag 3 mal om dagen och mellanmal om det behovs for att blodsockret gar ner. Aven fast det var synd att jag var tvungen att saga upp mig sa ar det skont att inte behova borja jobba i november.