• Protea

Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare

challis777 skrev 2011-07-02 11:52:30 följande:

Grattis Protea, och välkommen tillbaka!

Förstår ungefär hur du känner dig, blev ju spontant gravid denna gång trots att jag omöjligt skulle kunna bli gravid, dottern var 8 mån då. I morgon fyller äldsta 3 år, så det blir tre täta barn här.

Känns fantastiskt roligt (är nu  i v. 26)

Vad säger mannen? Min var nog i chocktillstånd första månaden haha!

Tack! Min man fick influensaliknande symtom nu pa morgonen men jag tror inte det var for att jag ar gravid! Han ar nog riktigt stolt att det tagit sig sa fort igen! Varat forsta barn blev till pa forsta forsoket!

Men det ar som sagt jattetidigt ann sa lange sa det ar bara att halla tummarna att allt gar bra!

Grattis sjalv till bebbe nummer 3!
  • Protea
    Lingah2 skrev 2011-07-02 11:59:58 följande:
    protea: Grattis!

challis777: det har inte kommit nå mer och han verkar vilja stanna där inne :s en vecka kvar och tiden går såå sakta :p
    Tack! Vilken vecka ar du i nu?
  • Protea
    Lingah2 skrev 2011-07-02 14:22:25 följande:
    jag är i vecka 39+1 så han borde kunna komma närsomhelst..men ja har en känsla av att han kommer vilja stanna till v 41 :s
    Oj! Da ar det nara! Har satter de igang alla diabetiker mellan vecka 38 och 39 och jag blev igangsatt i v39+2 med forsta.

Vad spannande, vet du vad du far?
  • Protea
    Jeena skrev 2011-07-02 15:02:32 följande:
    Så det finns alltså rutiner på att alltid starta tidigare på vissa ställen? Vart bor du (om man får va nyfiken)? Någon som vet hur man brukar göra i Skaraborg (Skövde)?
    Jag bor i London och har verkar det vara rutin pa de flesta sjukhus. Annars ar det mycket som ar lika vi far UL i v12, 20, 28, 32 och 36. Tata kontroller mm. Daremot rekommenderar de att jag ligger mellan 5.5 och 6.5 i Hba1c vilket ar hogre an i Sverige.
  • Protea
    Lingah2 skrev 2011-07-02 21:36:18 följande:
    ja då ska jag ringa nu...vad händer om jag inte får komma in ? kan det vara nån fara om det sipprar ut som min kompis sa att det finns infektionsrisk?

jag är så jävla arg jag vill bara sätta mej ner och grina ...men då kansek det är vattnet som är brunt det som ja fått på bindan ? och det kansek inte är bruna flytningar som ja trodde heller ?:o
    Hur har det gatt for dig?! Jag antar att du akte in och fick bli kvar eftersom du inte skrivit nagot mer! Haller tummarna for dig!
  • Protea
    Lingah2 skrev 2011-07-03 17:23:18 följande:
    tack :) nä det gick inge bra...ringde vid halv 11 för då var det ny personal, men hon sa att ja inte skulle oroa mej för det lät inte som vattnet , för skulle det vara vattnet så skulle hela bindan bli blöt...så hon sa att ja skulle sätta på mej en binda och om hela bindan skulle bli blöt då skulle jag ringa upp och komma in och ta med mej bindan...men ja tycker ändå det är märkligt för att jag har hört att det kan små sippra bara lite..och det behöver itne vara mer än en matsked...

men inte så mycket att göra åt...ska på TUL imorgon och kolla så bebisen inte väger mer än 5,5 kg för då ska ja göra snitt , annars ska ja föda normalt när bebin kommer :s blir alltså inte igångsatt heller...tycker att det är väldigt konstiga regler..5,5kg är skit mycket hur ska man få ut en sån stor bebis??
    Skickar en stor kram till dig!

Har du nagon som kan folja med dig imorgon? Kan vara skont att ha nagon med sig som stod. Stall fragor och sta pa dig.
  • Protea

Glomde fostass att saga att det ar otroligt vad kroppen klarar av!

• Protea
    Lingah2 skrev 2011-07-03 23:17:36 följande:
    tack så mycket :) ja jag har min mamma, sambon sa att han också kunde följa med men det kändes onödigt för det är en bit från hans jobb och antar att dom inte kommer göra nått imorgon heller :s
    Alltid skont att ha nagon med sig. Jag var tvungen att byta sjukhus mitt under min forsta graviditet (det forsta stangde sitt BB 3 veckor innan min BF!) och varden pa det nya var inte lika bra som det gamla. Stressad personal mm. Forsta motet med en forlossninglakare nar jag sager hurtigt att jag haft tur och haft en relativt latt 'kompicerad' graviditet tittar pa mig som om jag ar dum i huvudet och snaser att jag inte har nagon komplicerad graviditet! Jag blev sa paff att jag inte kom fram med nagot bra svar men tankte for mig sjalv....sa om detta inte ar en komplicerad graviditet varfor far jag 5 UL nar vanliga far 2, tata lakarbesok och tata kontroller av forlossningslakare nar vanliga graviditeter bara traffar BMs!? Efter det sa tog jag med mig min man till de viktiga traffarna. Jag ville ocksa ha nagon med mig som inte var som jag full med hormoner och stressad! Efter det motet sa vara alla andra bra men det var skont att ha nagon med sig!

Lycka till i dag!!
  • Protea
    LillaNY skrev 2011-07-04 14:29:06 följande:
    Idag har vi varit på TUL och träffat läkare. Bebisen är 26% större och ska nu väga 3800 i v 37+1. Trodde att jag skulle få ett datum för igångsättning eller snitt, men läkaren vill vänta och hoppas det sätter igång av sig själv. Jag vill ju bli igångsatt innan för att slippa snitt, men enligt läkaren är det stor risk att det slutar i akut snitt om man sätter igång för tidigt. Finns det ingen här som blivit igångsatt tidigare? Jag har för mig att det är ganska vanligt. Blir inte kllok på det där med igångsättning, verkar som läkare har olika uppfattningar. jag antar att det kommer bli snitt och är inte lika positiv som läkaren. Men han tyckte jag skötte mig exemplariskt och såna ord suger jag i mig för att orka hela vägen. Men det känns inte som jag skött mig så bra alls, haft rätt många värden runt 10-12.
    Jag bor i England sa det varierar lite. Har verkar det vara standard att bli igangsatt mellan vecka 38 och 39 sa att bebisen helt sakert ar fodd senast pa BF. Med mitt forsta barn blev jag igangsatt i v39+2 och han foddes kolcoan 03.16 39+4.

Han var normalstor sa jag blev inte igangsatt pga av storlek utan for att det ar standard har.
  • Protea
    Lingah2 skrev 2011-07-06 09:52:14 följande:
    igår kom våran leon 20.21 :D känns helt sjukt att äntligen få hålla i sitt barn, han vägde 4624 gram , allt gick jätte bra och ganska fort från igång sättningen, värkarna började 13.30 och ute var han 20.21
    Har legat på sjukhuset sen i tisdags och kommer vara här 3 dagar till..känns skönt att få en trygg början med massa sjukvårdare runt omkring :p
    Grattis!!!! Vad skont att allt gick bra!!! Blir nastan lite avis...min ingangsattning var inte som din...

Skont att ha stod av varden, Har du eget rum?

Jag lag kvar i en vecka men har i England delar man rum med 3 andra mammor och deras bebisar...lite svart att sova da!
Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare