Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare
camillur o maddie- jag har varit dia i dryga 32 år nu (sen jag var 4) o precis som ni så fick jag lov o ta de vanliga sprutorna, kommer ihåg att då jag skulle ha två olika sorter fick man skruva loss själva sprutan medan den satt i benet o sen skruva på nästa sorts insulin *S*) Urinprov togs genom att kissa i behållare, ta en pimpett o fiska upp några droppar urin som skulle blandas i ett provrör med några droppar vatteno sen i med ett piller så det ändrade färg.... o blodprover skall vi inte prata om *S* E ju onekligen skönt att det gått frammåt så otroligt ändå. Har aldrig skaffat pump har inte varit någe för mig. Har ögonproblem sen ca tio år tebax o njurarna strular lite, har även som ni fått lite autoimmuna åkommor som skölskörteln ex men inget som inte levaxin har kunnat hjälpt hitentills.
Hur har läkarna gjort vg ögonproblem o förlossning för er andra? Mina läkare har börjat prata om att det kanske e lika bra att jag snittas, skall ta upp det med min ögonläkare nästa gång jag e där.
kram på er alla!!