• Protea

Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare

Jordan- Vad skont att allt ar bra med bebisen! 4.5 kilo ar val ingenting! Jag har gatt upp mycket mer men har faktiskt inte blivit vagd nu pa ett tag. Jag at minimalt och tranade massor innan jag blev gravid och under graviditeten har jag atit mer normalt och inte tranat bara gatt langpromenader mm Kanner mig dock inte tjock utan bara gravid och mamma kladerna jag kopte i borjan passar fortfarande sa jag har nog inte gatt upp sa mycket anda.

Minifer - vad skont att du inte behover sa mycket insulin! Jag tar dubbelt sa mycket snabbverkande infor varje maltid nu men ungefar samma till natten kanske 2 enheter mer.

na96gen - Clementin grejen verkar inte sarskilt vetenskaplig! Haller med dig, den tror jag inte heller pa!

Johjo - vad bra att dina egendesignade blodsockerpapper fungerar! DEt blir mycket testande.....kommer att kannas konstigt att inte ta sa manga efter lillen ar fodd tror jag!

Sitter har och funderar pa att baka lussebullar och knack...inte speciellt diabetikervanligt men jag har faktiskt alla ingredienser jag behover, var pa svenska kyrkans julmarknad har i London och handlade saffran (vill ju att den ska vara mald inte stran som de saljer har), farsk jast, knackformar och sirap!  Vad sugen jag blev pa just knack....

• Protea

Hej Bellablomman - grattis till graviditeten! Jag ligger 30 veckor for dig - ar i vecka 36! Det kommer att ga jattefort helt plotsligt sa star forlossningen for dorren!

Jag hade ingen aning om vad LCHF kost var....skulle bli tokig om jag inte fick ata frukt! Men funkar det sa funkar det.

Jag har lart kanna en nybliven mamma har som ocksa har typ 1 diabetes, det ar skont att ha kontakt med nagon som ar i samma sits att diskutera saker och ting med. Hon blev snittad i vecka 34 men allt ar bra med lilla Ava som vaxer och frodas!

• Protea

na96gen - vad jobbigt med svullnaden. Jag har klarat mig utan kan ha vigselring mm fortfarande. Men nu har du ju inte langt kvar!

Medtva sma - vad harligt att allt sag sa bra ut pa VUL! Jag kommer ihag nar jag var pa mitt, jag var pa vanlig diabetes och graviditetskoll och sa sager lakaren - jag tycker du ska ga pa VUL sa kan du vara lugn att allt ser bra ut! Han skrev remiss och nar jag gick for att boka tid fickjag komma in pa en gang! Sag bara ett hjarta som slog och han var bara 1 cm lang! Underbart att se!

Villhabarnigar - grattis till bra TUL - alltid lika skont att se att det ser bra ut! TUL nr 3 blir precis efter nyar da?

Jag undrar vad jag ska hitta pa i dag...vill egentligen aka och handla lite men blir helt slut om jag gor for mycket....

• Protea

Jag gjorde 'anomaly scan' och 'cardiac scan' i vecka 21, sen TUL i vecka 28, 32 och 36.

• Protea

Jag maste fraga - ni som redan har barn - har ni blivit igangsatta eller har bebisen kommit av sig sjalvt?

• Protea

Mig satter de igang v39+2 sa da borde det val satta igang innan BF! Det kanns dock inte som om han kommer att titta ut av sig sjalvt....envis redan fran borjan....

• Protea

Jag ar helt installd pa att det kan ta sin tid att komma igang....min man far vara dar mellan 9 och 21 men samtidigt kan han ju inte borja sin pappaledighet da, vi far ju bara 2 veckor har i England och jag vill ju garna att han ar dar nar jag kommer hem... Planen ar att ta nagra semesterdagar om forlossningen drar ut pa tiden... Det ar ett pussel!

• Protea

Boomie - alltsa om forlossningen ar igang far min man vara dar! Men annars ligger jag pa 4 sal och da far karlarna ga hem klockan 21. 4 - sal kanns lite jobbigt men det ar i alla fall inte ett gammalt viktorianskt sjukhus med 8 per sal!!!

Vi bor 10-15 minuter med bil ran sjukhuset sa om det skulle satta igang da under natten sa ringer de pa honom!

• Protea

Jordan - jag vet att det kan bli sa. De har aven forberett mig pa att risken for kejsarsnitt ar storre vid igangsattning. Far se vad de sager pa julafton nar vi ska pa aterbesok hos samma forlossningslakare.

Jag bakar lussekatter och kanner mig valdigt svensk! Ha en trevlig helg!

• Protea

Bellablomman - jag gjorde VUL i vecka 7+5, helt underbart att se det lilla hjartat sla! Da var min lille krabat bara 1 cm lang!! Lycka till, det gar sakert bra!

Villhabarnigar - vad skont att blodsockret legat battre - det betyder ju sa mycket!

Emmisen - vad kul att lyssna pa hjartljuden - det far jag gora pa fredag - sjalvaste julafton ska jag pa sista kollen. (Det ar ju vanlig arbetsdag har!) kanns son en trevlig julklapp!

Eeska - vad underbart att du mar battre! Hoppas det far halla i sig! Du har gatt pa akupunktur, eller hur? Hur blev det sa? Ar det vanligt?

Idag ar det bara 2 veckor kvar tills jag ska sattas igang....kanns overkligt.....fast nu ar rummet klart, allt till vagnen och bilen fixat...mm London har statt helt still igen pga snon. Flygplatserna har varit stangda hela helgen mm, sa nu ar jag ganska glad att vi 'sitter fast' har och inte kunde resa nagon stans pga av bebisen annars hade vi nog suttit i smeten! Det ska komma mer sno nu i veckan.....badar inte gott...men bara jag kan ta mig till sjukhuset och personalen kan ta sig dit sa gnaller jag inte!

Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare