• isisisis

Äd på Island?

milou67 skrev 2010-02-07 12:14:21 följande:
    nilisen: jag har haft kontakt med ivf-pgd clinic cyprus. Dom värkar väldigt seriösa. Jag visste att det fanns en till klinik på cypern men hittade bara denna. Vad spännande för er. Vad kostar det för er och har ni valt att göra PGD? på den kliniken jag varit i kontakt med så kostar det ca 2000 euro mer att göra pgd om jag fattat rätt och 4000 euro att göra äd med icsi. Hopas det går bra , du får gärna inboxa mig o berätta hur det gått o om du tyckte det var bra osv. En fråga runt det hela. Hur har ni gjort med flygbiljett mm, hur vet man när man skall åka. Kunde ni räkna ut långt innan? kram o lycka till!
    Jag hade ju aldrig lagt 20000 på att göra PGD på unga donerade ägg!
    Det verkar som bortkastade pengar.
    Möjligtvis om jag visste jag hade en god äggreserv och absolut ville göra IVF med egna ägg,men knappt då heller.
    Dessutom blir äggen lätt skadade av pgd behandlingen.

Har ni kollat klinikerna som finns i övriga europa?
  • isisisis
    milou67 skrev 2010-02-08 20:57:13 följande:
    isisisis: jag är bar så orolig att det skall var något fel på barnet..ska försöka tänka om.. nilisen :)
    Donatorerna är iaf kontrollerade och testade för genetiska sjukdomar
    Risken att du skulle råka få ett barn med "fel på" är inte större än för en normal frisk kvinna i sin bästa ålder.

Dessutom finns ju Nupp och KUB.De mäter nackspalt och sånt på ultraljud.

Jag tror inte de flesta av oss äggmottagare gör ens nupp.

Men det finns ju fostervattenprov om man absolut känner att man vill vara säker.
Svar på tråden Äd på Island?