milou67 skrev 2010-01-24 14:23:18 följande:
lillegris: jätte bra att du hjälper mig ;) Kan du isländska?? häftigt land island tycker jag, har alltid varit sugen på att åka dit och när jag var liten hade jag en islandshäst så det hade ju varit kul att prova att rida där samtidigt. Men min man är livrädd för hästar ;) Min man är mörk med blå ögon o jag vithårig med blå. så igentligen spelar det ju ingen roll. Vi har disskuterat detta med anonym el ej. Han villabsolut anonym och är livrädd att mamman skall knacka på dörren om 20 år..vet ej varför han känner så det är ju jag som ej är genetisk mamma.. Ett tag pratade vi om att ha både spermie o äggdonatin.Men jag vill ej det för tänk om han en vacker dag hittar en ny fru och kanske då ej tar ansvar. För mig är det ju anorlunda då jag haft barnet i magen så känns det nog som om det är mitt ändå. för att han skall känna sig riktigt delaktig så tror jag det är bästa att vi tar hans spermier. Det kan nog vara svårare för en man att känna att det e hans barn med spermie donation än äggdonation har jag fått för mig.. har ej hunnit läsa din presentation ..skall göra det, kram o tack igen
Men så funkar det väl inte med donation? Donatorn får väl inte reda på något om barnet, anonymiteten består i att donatorn godkänner om barnet får söka upp en när h*n blir myndig. Åt andra hållet är det väl helt stängt, eller man kan få veta om äggen har gett upphov till barn eller inte, men inga namn eller personuppgifter. Så det ska mannen inte oroa sig för.