Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
Hej, jag fick remiss via vårdcentralen, 15 gånger till att börja med. Terapeuten är helt underbar. Eftersom jag har en duktig och medkännande hjärtläkare så föreslog han själv att vi skulle börja med en trepartssittning hos honom, där han fick förklara exakt vad jag lider av (eftersom jag har en konstaterad arytmi som diagnosticerats via en särskild undersökning som jag gått in närmare på tidigare). Han sammanfattade det med att alla människor har extraslag, en del har rusningar, men att jag har mer av båda ovan nämnda än normalbefolkningen - samt att man in nuläget bedömer prognosen som god, dvs att jag förväntas leva lika länge som någon annan. Terapeuten antecknade och ställde frågor. Och nu har jag träffat henne två gånger ensam på hennes mottagning.
Gymnastik i hjärtgrupp har också funkat bra för mig, det hjälpte mig att släppa rädslan för att röra mig. Samtidigt finns en fara med hjärtgrupper, eftersom det mest går riktigt hjärtsjuka människor där och man lätt identifierar sig med dem.
Några av mina tips.
Önskar er (och mig själv ) så lite strul i bröstet som möjligt, och så stora färdigheter det går att få för att hantera detta.