Marcus: Jag har gjort två avläsningar, men då hade jag inte haft den där typen av otäck rusning som är orsaken till att jag fick revealen inplanterad, endast väldigt struligt i bröstet. Vi båda tillfällena var det vanlig EAT-rusning och vid ett av tillfällena väldigt mycket extraslag från förmaken i serier, som en rusning var i vardande men inte riktigt kom igång.
Jag känner igen det där med VES i samband med ansträngning, i går körde jag ett träningspass i måttligt tempo o på kvällen kom extraslagen...
Tog nog i lite för hårt, lagom motion regelbundet tycks tvärtom göra extraslagen färre, uppvärmning och nedvarvning är jätteviktigt. Men det är ju lätt att säga när man lirar boll med sonen, då står man ju inte direkt och värmer upp tio minuter innan, I have been there too när jag slukas av min pojkes iver och hänger på...
Kanya: jag förstår så väl att det känns skit. Har du pratat med doktorn om rusningen? Jag är ingen läkare, men om rusningen varade i tio minuter och du inte svimmade av tror jag inte att det handlar om en rusning från kamrarna (den typen som kan vara farligare) utan förmaken. Har du pratat med doktorn? Det finns olika sätt att ta reda på vad det är för typ av rusning du får. Om du har attackerna så sällan som du beskriver är det kanske läge att testa en undersökning jag gjort, non invasiv elfys. Den är lite jobbig, men jag är såååå tacksam över att jag gjort den, eftersom jag först då fick några svar. Då provoceras hjärtat med en liten elektrod som förs in genom näsan ner i matstrupen och placeras bakom hjärtat. För mig tog det en timme, de fick igång flera rusningar och jag fick diagnosen EAT. De flesta av mina rusningar är korta, så de upphörde av sig självt. Men annars kan de stoppa rusningarn genom läkemedel i armen. Långvariga rusningar har jag bara haft några gånger, bland annat efter att jag fött min son.
Om du har en extra bana är chansen stor att du kan få den bortabladerad, om det är till exempel EAT hjälper en högre dos Selokén rätt bra. Det går också att bränna EAT.
Håll ut!