Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
Å vad roligt att höra om "nästanjobbet" allasväl, DU är het på marknaden det måste kännas hur bra som helst.
De där artiklarna som du läst om lågt kortisol, utbrända binjurar låter superintressant, vart hittade du dem? De skulle jag hemskt gärna vilja läsa, VILL läsa ALLT man kan komma över....man får ju liksom vara sin egen detektiv.
Jag tycker absolut att du ska byta läkare om du känner att du är stämplad....fy, finns på tok för många läkare av den typen. OM de tog bättre hand om människor som oss så skulle samhället i slutändan göra stora ekonomiska vinster. Säkert är varannan människa som kommer till en doktor där p.g.a ngn typ av stressrelaterad sjukdom/symptom. Att bara sätta oss i facket "inbillningssjuka" gör samhället ännu sjukare. Strunt samma av vilken anledning man får vare sig, magproblem, huvudvärk, muskelvärk, hjärtproblem etc. Symptomen/problemet är där och vi borde både få snabbare hjälp, bättre bemötande och framförallt tas på allvar. Jag blir sååå irriterad.....Har du läst Clas Malmströms artiklar? Det är en klok man och fler borde ta efter honom....Dessutom borde det vara en självklar tur i rehabiliteringen för oss med ev. stressrelaterade sympton att vi remiteras till en stressklinik ganska omgående.
Jag har fortfarande inte fått min...väntat 2 månader nu....prata med dem förra veckan, kan ta typ 2 veckor till. MEN jag är glad att jag har något positivt framför mig
Minns inte om jag frågat det tidigare...men vad är zinterapi, låter superspännande, kostnad etc?
Bebis... Jag vill oxå ha en bebis till....tyvärr inte min man. Han tycker att det räcker med 2 barn. Dock skulle vi ha en bebis när jag var 39 år, men fick ett sent missfallSupertråkigt då det kändes som sista chansen liksom.....MEN jag kan fortfarande inte helt ge upp hoppet om att övertala honom trots mina 42 år så känner jag mig inte en dag äldre än 30 (förutom dagar då arytmin är som värst då)
När det gäller hjärtat så läste jag precis idag på en "frågaläkarsida" där en tjej ställde fråga kring extraslag och graviditet...det är absolut inte farligt...så det ska du nog inte oroa dig över. Man kan få extraslag i samband med graviditet men absolut inget farligt för kroppen/hjärtat. Å dina är ju utredda som ofarliga
Jag tror verkligen att du kan släppa de där 16 extraslagen....hade det varit något oroväckande så hade du för länge sen varit under läkarvård.....jag lovar allasväl, läkaren skulle aldrig ha struntat i det, vare sig för din eller hans/hennes skull.
Jobbar du heltid nu? Isf hur fungerar det?
Än en gång....saknar er andra här inne ho ho!!
Kram från mig och må så gott alla