Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
Hej igen!
Min fantastiske läkare jobbar på vårdcentralen, så jag har nog haft tur har haft samma läkare i 6-7 år nu, så han känner mig ganska bra.
Jag arbetade som hälsopedagog på en förskola, Jobbade med ett hälsoprojekt som jag själv var helt ansvarig för, fick inte mycket hjälp.......dessutom arbetade jag på en föräldrakooperativ förskola där föräldrarna var mina arbetsgivare, en form som absolut inte är sund.....oerhört komplicerad för alla parter och inget jag rekommenderar någon att göra.
Är utbildad hälsopedagog med inr. barn&ungdom och även utbildad friskvårdskonsulent. Så mina framtidsvisioner är att kanske starta upp en egen hälsoförskola/skola eller försöka få min kommun att anlita mina tjänster för att få ut hälsosamma pedagogiska metoder till kommunens förskolor/skolor. Men en sak i taget....först måste jag bli helt frisk själv så att jag orkar ge av mig själv och av mina tankar och idéer till andra människor. Tyvärr har man ju, precis som du nämner allasväl, tendens till att hamna i duktighetssyndromet....
Men nu är jag så pass gammal att jag hoppas att jag har lärt mig en läxa
Som utbildad inom hälsans värld borde man vara mer klok när det gäller just sin egen hälsa....men ibland är det lättare att lära än att leva efter det själv
kram igen