Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
Var sjukskriven hösten/vintern 2008/2009 och var på godväg då - men då sjukkassereglerna ändrades och jag blev uppsgd i den vevan - så var det mer stressande att vara sjukskriven och fortsätta med den "steg för steg" rehab jag börjat - så såg till att "friskskriva" mig - så att jag inte var sjukskriven då jag blev uppsagd och där med kunde söka jobb som "frisk" - varpå jag snabbt fick ett nytt jobb - så jobbar sedan mars 2009 heltid och tyvärr då just nu med väldigt taskig arbetsmiljö - inte bra! Då 2008/2009 hade igentligen min läkare velat att jag skulle kommit längre innan jag gick tillbaks till jobb och framför allt att jag skulle trappa upp långsamt - men hon insåg oxå att det var val mellan pest och kolera.... Men med facit i hand - jag var inte redo - hade inte hunnit lära mig att jobba "sunt" tror jag.... Dessutom var det tufft med nytt jobb - man vill visa sig extra duktig etc och faller lätt in i sin "duktighets roll".
Vill i vilket fall inte vara heltidssjukskriven - vill vara på jobbet - men det måste bli bättre omständigheter och att jag får mer andrum hemma så som sagt 25 % hade gett mig en chans i alla fall tror jag.