Hej Tjejer!!!
Jag lever....men har haft en jobbig tid bakom mig, dock inte hjärtat så mycket som tur är.....Har sen ngr veckor tillbaka blivit förföljd utav någon galning via mobilen.....ringer och sms:ar i mängder. Han säger att han är från Gambia (????) och är 25 år och har hittat mig i sina drömmar.....Han hotar mig inte på något sätt men överöser mig med kärleksförklaringar och skriver att jag är det enda som finns i hans liv och det enda han tänker på. Han säger också att han har bilder på mig, men uppmanar mig gång på gång att skicka fler(??). Detta har gjort att jag backat i min tillfrisknad, som var på väg att bli så bra :( Sömnen är ju som sagt urviktig för mig och har nu blivit drabbad rejält. Får jag inte sova så ökar mina förbaskade värden av kortisol vilket är lika med arytmi....:( Glädjande är ändå att hjärtat hållt sig någelunda....men det finns där och lurar i vassen. Irriterande är också att det stör min träning, vilket jag nu ganska ofta är tvungen att stå över. Hjärtat talar direkt om ifall det är läge att öka puls eller läge att vila.....så det blir mycket vila :(
Stör mig enormt mycket på att en galning ska få påverka mitt liv så mycket....skulle mer än gärna ha träffat honom och gett honom en smäll på käften....grrr!!!! Har fått order av polisen att vara lite mer försiktig, se mig omkring, inte parkera i garage, låsa om mig etc. Sen blir man extra nojig när man har barn, både små som inte kan försvara sig själv och en tonåring som är ute och ränner när det är mörkt....
Nu har han inte hört av sig på ngr dagar, vilket känns superskönt. Inatt sov jag faktiskt riktigt ok och sa till min man imorse att jag känner att kortisolet börjar återhämta sig....:) Jag har lärt mig att känna sånt direkt i kroppen....har blivit oerhört observant på min kropps signaler, vilket är bra då jag kan dra i handbromsen i rätt tid :)
Å vad tror ni händer idag då.....jo vi fick samtal om att vi fått översvämning på landet i vår nyrenoverade nedervåning (klart i somras).....allt, precis allt är helt förstört, kylskåp,frys,tvättmaskin,tv, splitterny soffa, mina fina antika möbler, verktyg, garderober etc etc
Så just nu känner jag mig trött trött trött, MEN jag försöker hela tiden glädja mig själv med att faktiskt hjärtat håller sig hyffsat lugnt :) Och det är det absolut viktigaste, jag offrar gärna alla materiella ting, bara jag slipper arytmin...:)
Ja nu fick jag gnälla av mig lite......men det känns skönt :)
Har lite dåligt samvete över att jag för ngr veckor sen lovade att skriva om min rehabilitering lite mer ingående, men just nu får jag passa, orkar helt enkelt inte.
Dock kan jag ge ett nytt tips om ngt jag faktiskt har märkt fungerar bra på hjärtat, riktigt bra dessutom :) Eldandning, en speciell typ av andning som man använder sig av i vissa yogatyper. Svårt att förklara hur det går till.....men typ såhär; andas med stängd mun, ta in luft genom näsan och fyll samtidigt magen, när du släpper ut luften så dras magen in.....allt ska ske väldigt fort, så fort man bara kan, in ut, in ut, in ut....OCH man bör sitta i minst 3 minuter, gärna med armarna ovanför huvudet så att man öppnar upp bröstet. Exakt vad som händer vet jag inte, bara att koldioxid kontra syrehalten balanseras på något sätt vilket i sig påverkar min kropp väldigt positivt. Förmodligen sänker eldandningen kortisolet, det blir balans på syret och koldioxid som därmed rättar till hormonbalansen Det blir liksom helt stilla i min kropp, jag känner .inte hjärtat överhuvudtaget, vilket jag ALLTID annars gör :)
Alltid värt att prova när ingenting annat hjälper....
Glöm inte heller att meditera, VARJE DAG, det är super för oroliga hjärtan....:)
Nä nu ska jag försöka gå och sova!!!
Bamsekram till er tjejer! Allasväl, det är inte långt kvar nu, så häftigt med en liten bebis, kan lova att jag är avis ;) LiBä007, kämpa på med hjärtat och tala om för dig dagligen att det kommer bättre dagar, du kan må bra...till slut får du med dig kroppen :) Hoppas att du oxå snart är fri från febern.
kram kram