Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
Hej! Vad intressant att hitta en tråd med andra med samma frågor och funderingar! Har verkligen känt mig ensam om det här! :) Mina problem började för några år sedan då jag höll på med elitidrott. Gjorde tabben att träna när jag var sjuk,och åkte på hjärtmuskelinflammation. Var riktigt illa däran med bl.a. en v vistelse på hjärtintensiven,och sjukskrivning i 5mån. Har dock sedan dess i olika utsträckningar problem med väldigt symtomgivande VES. Är välutredd med långtidssjuk-EKG,arbetsprov och ultraljud,och allt ska vara som det ska. Har iof EKG-förändring vid arbetsprov,men det ska inte spela någon roll sägs det. Men det är ju så fruktansvärt svårt att "gå vidare", och släppa oron när jag får så tydliga symtom. Kan bli så trött av ves att jag måste gå och lägga mig och sova. Har försökt se ngn röd tråd gällande uppkomsten av extraslagen,men de verkar kunna när som helst och hur som helst. Kan även ha perioder när jag känner ett eller två st på kanske ett halvår,sen kan jag ha perioder där jag har säkert 200 eller fler per dag och kanske 10 per min. Mkt frustrerande och på sitt sätt deprimerande,då jag känner att jag oroar mig och blir påverkad. Är det ngn som har tips,råd eller idéer om hur man ska förhålla sig till det här? Ska man lite helt blint på läkarna? För mig känns det svårt att känna mig frisk,när jag blir så påverkad av Ves:en. Tack för en toppentråd! // Marcus