• Nattviolen

Lite hopp från mig till er alla....

VIsst är det härligt när det händer efter alla år av längtan och väntan?
    Min man och jag kämpade också i flera år, 13 år totalt, 5 IVF-försök, några frys - fina befruktade ägg men ingen bebis. Så helt plötsligt var det ett plus på stickan helt spontant! Hon är 4 år nu våran "hemmagjorda" tjej.

• Nattviolen

Hoppas hoppas hoppas! att ni alla, på ett eller annat sätt ska bli föräldrar.

• Nattviolen

Jag fick vid sidan av IFV-behandlingarna akupunktur och provade även Feldencraisterapi, jag är helt övertygad om att akupunkturen och Feldencraisen spelade in, eftersom jag tidigare under IVF-försöken INTE provat och inte lyckats, visserligen lyckades inte IVF:n nu heller, men spontant gravid blev jag och jag tror att allt spelade in - hormonbehandlingarna, akupunkturen mm och gjorde att vi äntligen fick barn.

Som svar på frågan vad akupunktur är, så är det en uråldrig asiatisk läkekonst, där man med hjälp av tunna nålar påverkar kroppens chi och kan stärka de svaga delarna i kroppen. Jag har lätt att få blåmärken, och jag fick nålar även för det. Hade inte ett blåmärke på över ett år. Annars räcker det i stort sett att jag tänker på att stöta i något så får jag märken. Likväl kan man dämpa stress (mycket viktigt i barnsammanhang) man kan ge energi, ta ner energi, beroende på var nålarna sätts. Således kan även ägglossning, mottaglighet, mm säkert påverkas. Mår kroppen bra, är det säkert lättare att bli gravid.

• Nattviolen

Jag är lite sen att svara, har inte kollat favoriterna riktigt, sorry

Det var bara jag som gick på Feldencrais och eg inte alls för barnlösheten, utan mer för mina dåliga axlar. Jag tror att då kroppen blev "hel" och hittade tillbaka till sig själv blev även mitt inre det och att jag då kunde bli gravid.

Svar på tråden Lite hopp från mig till er alla....