Inlägg från: Rulltrappa |Visa alla inlägg
  • Rulltrappa

Någon som delat lika på föräldrarledigheten från första början?

nja, vi har inte delat lika men jag började gå till jobbet 2 kvällar i veckan 2 veckor efter förlossningen.

det gick bra, jag lärde lillen att ta flaska när han var 2 dygn och så såg jag till att alltid ha färsk utpumpad mjölk i flaskor i kylen så att det bara var för sambon att ta fram och värma i vattenbad.

visst blev man lite framtung på slutet av kvällen men det gick oftast att gå undan på toaletten och pumpa ur det värsta.

• Rulltrappa
    hemmamamma83 skrev 2010-01-25 19:48:10 följande:
    hej!Min mann har tatt ut alla föräldradagar(utenom 60 dager)jag har jobbat tidlig morron, hatt med bebisen eller lämnat dom hemma med pappa sovende...har ammat alla 1,5 år...
    är det lagligt att ha med sina barn till jobbet? jag har själv funderat på att ha dem på ryggen så att jag kan jobba korta morgonturer men det har inte känts riktigt rätt.
  • Rulltrappa
    JsN skrev 2010-01-27 19:19:05 följande:
    Man har laglig rätt att amma på arbetstid. *ler*JAg ca 20% jobbade redan från början (pytte var knappt en månad när hen var på sitt första möte) Antingen var pytte med eller hemma med sin pappa. Vid sju månader började vi dela på halvtid. MEn jag har många vänner som valt att vara hemma båda i början och sedan jobbat halvtid bägge två hela tiden. (Det passade inte för oss, men i gengäld var vi pga olika omständigheter hemma tillsammans i fem månader, bortsett då från de 20% jag jobbade)
    att amma ja, men det är inte samma sak som att ha barnet närvarande när man utför sina arbetsuppgifter.
  • Rulltrappa
    JsN skrev 2010-01-28 11:07:48 följande:
    Det beror väl på jobb och arbetsuppgifter.
    ja finns inga andra människor närvarande kan det ju inte spela någon roll hur arbetsmiljön är, men hur många arbetsplatser ser ut så? (förutsatt att man jobbar utanför hemmet)
Svar på tråden Någon som delat lika på föräldrarledigheten från första början?