Trisomi 13 & 18
Så kontentan är väl att vill man vara säker är det mkp eller fvp som gäller.
Håller med, slutsatsen är att endast mkp eller fvp visar "sanningen", iallafall med trisomier.
Idag fyller Hedvig ett år!! Helt otroligt!
Efter en två veckor lång infektion runt knappen mår hon nu mycket bättre som tur är. Idag firar hela familjen ute i solen!
Kram!
Ooo grattis förstår oron måste vara olidlig! Hur kom ni fram till att ni verkligen ville göra fp? Eller var det bara så att fanns liksom inget allternativ?
Stor kram till er!
Hej hej!
Även jag kan uppdatera lite från södra Sverige. Hedvig mår nu väldigt bra. Vi hade en tuff sommar med lång inläggning på sjukhus, men till slut blev det bra. Hon har nu en liten kateter i sin gatrostomi istället för knapp. Av någon anledning som ingen läkare förstår så fungerar detta jättebra och det är nästan inget läckage alls. Hon går upp i vikt, långsamt, och mår framförallt BRA. Att äta med munnen är fortfarande ingen favorit men vi trugar...
Hon har börjat på förskola om dagarna och har en egen assistent, eller resurs, som hon avgudar. Det är jättefint att se hur snälla de andra barnen är mot henne och hur hon får vara med i gruppen. Man blir helt rörd, det trodde jag inte för ett år sedan. Vi tycker att hon formar nya ljud och har lite nya rörelser bara på den korta tid hon gått där.
Hon har även en ståstol hemma som vi ställer henne korta stunder i. Jag måste erkänna att man först blir lite chockad över alla handikapphjälpmedel som vi nu har hemma men man vänjer sig jättesnabbt och blir så glad när de hjälper Hedvig.
Jag har slutat jobba och väntar på förhoppningsvis ett friskt litet syskon om några veckor. Hoppas allt gick bra i somras för Linneas syskon!
Kram till alla