Anonym (Snurrig) skrev 2013-12-19 01:33:24 följande:
Precis så har jag haft det med och känner verkligen igen mig i allt du skriver, lite kusligt. Det jobbigaste just idag är att jag inte känner igen mig själv, jag reagerar på saker jag inte tidigare gjort osv. Frågan är om man bara ska acceptera att man blivit sån här eller om man någonsin kommer bli densamma som man var innan. Tycker det är svårt att veta hur mycket man ska pusha sig själv också, det var ju trotts det som var en stor bidragande faktor till att jag hamnade i den här skiten....hur resonerar du?
på vilket sätt känner du inte igen dig?
jag har haft långa perioder där jag känt mig helt lost, som utslängd i rymden. inte känt eller tänkt som mig själv, o alla minnen från innan jag däckade var som bortblåsta. minnen från min barndom uppväxt o tonår har faktiskt först senaste månaden börjat komma tillbaka! skönt faktiskt, för har känts som mitt liv varit till ingen nytta typ och att jag inte gjort nåt alls.
tror att en viss grad av acceptans är bra/nödvändig för att komma vidare. lite gilla läget, men samtidigt inte ge upp utan lita på att man kommer ur det. ( sjukt mkt lättare sagt än gjort) vet inte om jag klarat det utan folk runt mig som har trott på mig och att jag kan komma på fötter. för är man mitt i stormen ser man ju inte helheten eller saker med "vettiga" ögon. sen kommer du kanske inte bli som innan på alla sätt, man blir ju förändrad.
och trots att jag inte är ur mitt så är jag "glad" jag gått igenm det för tycker väldigt mycket mer om mig själv o det person jag är idag än innan.
där sätter du huvudet på spiken, jag har ingen aning faktiskt men grubblar över samma sak. för absolut, det var stor bidragande faktor även för mig.
vissa dagar kan jag känna innan/hemma att om jag pushar mig idag är risken 99 % att det går dåligt o jag kmr må sämre. o då har jag svårt att se att det är värt att pusha mig..
gjorde det en gång och då däckade jag hemma hos killen och mådde katastrof i yrsel o trodde jag skulle dö på hans köksgolv. den gången var första gången det började ute i bilen, tog mig med nöd o näppe in hos honom o sen va det "kört". har blivit skrämd av den gången. för blir jag sådär så kan jag inte flytta mig ur fläcken, o händer det ute i ingenstans ..pallar knappt tänka tanken.
samtidigt finns det dagar när jag pushar mig och det går bra. men är så svårt att veta när det är till fördel resp nackdel.