• Jimmy 249

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

På mig har det krypit o ryckt i vänster ben i 2v. Ibland känns det knappt o ibland är det värre. Gör inte ont när jag går men däremot kan det sticka/stråla från vaden upp mot baksidan låret när jag sitter/ligger med böjt ben. Iblan gör det ont precis ovanför knät. Men ska ringa vc imorgon iaf o undersöka. Man tror ju jämt de värsta

• Jimmy 249

Idag va jag på vc o fick nytt läkarintyg. Han kände även på vaden o kunde inte känna någon svullnad lr värme. Så han trodde inte de va nån propp iaf. Han trodde de kunde bero på ångesten. Efter som de rycker o hoppar i musklerna ibland o kryper. Så de va lite lugnande besked iaf

• Jimmy 249

Jag vet inte riktigt hur mycke dom innehåller. Fast ska till vc imon igen o träffa psykologen. Kan passa på o kila in på apoteket då ju o se va dom har för piller o erbjuda

• Jimmy 249

Köpte magnesiumtabletter på apoteket. 120mg 1-3 tabletter dagligen. Köpte även dom andra multivitaminerna.

Inatt har det varit drygt. Inte kunnat sova pga hosta o massa tankar. Sov 3-4 timmar mitt på dagen. Är det nån mer än jag som har tungt att andas efter en natt med dålig/ingen sömn? Ångesten ökar ju när man inte fått sova ordentligt. Ang obehaget i benen så känns det inte så farligt nu iaf.

• Jimmy 249

Nu har ja inte skrivit på ett tag här. Min kbt via nätet är slut. Jag mår lite bättre än innan. Dom djupa svackorna kommer inte så ofta längre. Men har fortfarande många symptom. Försöker bara stänga av hjärnan lr hitta på något när det väl börjar. Just nu har jag huvudverk o tungt att andas. Känner mig oxå lite ostadig när jag sitter o ligger. Men försöker att inte tänka på det utan bara slappna av. Beror nog medt på att ja sovit dåligt 2 nätter o stressat lite idag.Fö så träffar jag en psykolog emellanåt för hon tyckte jag behövde fortsatt behandling. Just nu jobba vi med undvikande beteendet. Inte tagit några mediciner utan bara vitaminer o magnezium. Hoppas ja slipper elendet snart. Börja bli påfrestande. Vill ju göra saker precis som ja gjorde förut innan ångesten:(.

• Jimmy 249

Jodå de funkar för de mesta:). Fast ikväll e de jobbigt. Men försöker tänka på annat så gott det går

• Jimmy 249

Jag dras med en förkylning oxå. Fast fortfarande nojig över puls o hjärta ibland.

• Jimmy 249

Nu har jag haft ostadighetskänslor i 3 dagar ungefär. Känns lite som ja sitter/ligger i en båt. Känns inte så mycke när jag går. Första dagen va värst. Igår kände ja inte så mycke medan de idag känns lite mer. Funderar på om de e dålig sönn o förkylning som är boven. Verka va värst när ja sovit dåligt.

• Jimmy 249
    markbon skrev 2012-03-26 22:50:18 följande:
    Det har jag också, jag testade att sitta med bena i kors och djupandas varje kväll i en vecka, min yrsel är nästan borta, men brottas med tryck över bröstet istället.

Har försökt att bara ligga helt avslappnad o bara koncentrera mig på andningen. Men e svårt när det känns som att sängen/soffan rör sig. Tryck över bröstet brukar ja ha när ångesten e som värst o man är spänd som en fiolsträng
  • Jimmy 249
    markbon skrev 2012-03-26 22:50:18 följande:
    Det har jag också, jag testade att sitta med bena i kors och djupandas varje kväll i en vecka, min yrsel är nästan borta, men brottas med tryck över bröstet istället.

Har försökt att bara ligga helt avslappnad o bara koncentrera mig på andningen. Men e svårt när det känns som att sängen/soffan rör sig. Tryck över bröstet brukar ja ha när ångesten e som värst o man är spänd som en fiolsträng
  • Jimmy 249
    MizzTez skrev 2012-03-27 00:01:24 följande:
    Så har jag just nu.. Jag vet att det kommer från att jag inte sovit i natt nästan nått! Får alltid så när jag inte sover ordentligt eller blir orolig. Antar att jag börjar toppandas igen då.

Är extremt tungt med allt just nu.. Jag är jätteförkyld, 4e veckan nu, åkt på en hemsk bihåle inflammation och måste äta antibiotika och det där funkar inte så bra för mig för jag är lite rädd för nya piller. iof så sa läkaren att han gav dem åt mig för att jag haft dem tidigare, så jag tror att jag kan vara lugn men som alltid när det gäller att jag får ångest så fixerar jag mig vid det som oroar mig och nu är det tabletterna och bihålorna.

Dessutom fick min dotter magsjuka i natt och gubben jobbar förmiddag så han pinade iväg som en avlöning kl 04,20 i morse.. Så jag har varit ensam med en magsjuk 9 åring, bihåleinflammation och en överenergisk 4 åring hela dagen med 3 timmars sömn. Blää.. Har inte ens orkat jaga sonen, sket i vilket och det resulterade i att han experimenterat i köket och ritat Picasso målning på en dörr, yeahy!!

Ibland känner man att man lever..

Då e ja inte ensam. Just nu känns de lite som o ligga i en gungande båt. Vissa stunder e de tydlig o i andra märker man inte av det. Men de går nog över snart hoppas jag. Va hos psykologen o pratade lite idag oxå. Så nu e de bara att försöka nå delmålen:).
  • Jimmy 249

Ja de e ganska skönt o prata med henne. Hon e lättsam o trevlig. Ja e nog inne i en liten svacka nu. Ska träffa henne om ca 1 mån igen. Ja ska komma ut på sjön o fiska lite e första delmålet o sen att köra bil längre sträckor. Har ju undvikt massa grejer pga ångesten.

• Jimmy 249
    MizzTez skrev 2012-03-27 01:51:38 följande:
    Lät skönt att åka och fiska.. Släppa vardagen ett tag och bara vara, det är skönt.

Ja men det låter ju som riktigt bra delmål, roliga sådana!

Jo de ska bli skönt. Hoppas ja kan bli av med lr iaf lära mig hantera ångesten. Idag e inte ostadighetskänslorna så kraftiga iaf:). Känns riktigt skönt faktiskt. Sov ganska bra inatt:)
  • Jimmy 249
    MizzTez skrev 2012-03-27 22:21:18 följande:
    Men så skönt! Man blir så lättad i hela kroppen och själen när det släpper lite. Hoppas du får en till bra natt nu då! Jag har börjat hantera min ångest på ett väldigt knepigt sätt, jag börjar gråta.. Helt frenetiskt gråtande! Men det går fort över då! Det är som att det är ett tryck som ska ut.. Helt knepigt och jag är inte en människa som gråter i onödan annars, hoff.. Nåja, det funkar iaf och idag märkte jag att det rensade bihålorna fint åxå! Så det var bara positivt!

Jo de e skönt när ångesten släpper taget om en ibland:). Fast va ett tag sen ja hade en djup svacka nu o de e skönt. Dom svackorna som va förut så va ja nästan apatisk. Nu gör ja lite om dagarna:). Bara hitta ett jobb oxå:p
  • Jimmy 249

Så är det för mig oxå. Det är oftast hanterbsrt nu till skillnad från förut. Värsta är ju dödsångesten att man e allvarligt sjuk.

• Jimmy 249

Ja när man får fysiska symtom så skenar tankarna lätt iväg. Vill leva som ja gjorde förut. Va nästan aldrig hemma o typ ingen utmaning va för stor. Sen blrjade alla fysiska symtom o man va livrädd o ville bara vara hemma ifall nåt skulle hända

• Jimmy 249

Jag har blivit bättre sen behandlingen. Men mina vanligaste symtom är ostadighetskänsla,tung andning,slem/klump i halsen,ont i bröstmusklerna osv. Ikväll tex låg ja o kolla tv. Låg på rygg med huvudet böjt så hakan typ nuddade bröstet. Då började de stråla från halsen o ner mot bröstmusklerna,genast trodde man ju de va livsfarligt. Ändrade ställning så försvann de efter en stund. Men otäckt ändå

• Jimmy 249

Ibland har jag tom ostadighetskänslor när jag ligger o ska försöka sova. Ganska störande ibland,känns som man ska trilla ur sängen.

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?