Hormonermedhumör skrev 2010-01-20 15:03:49 följande:
Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?
Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?
Vid det tillfallet jag var utbrand, sa upplevde jag de mesta av de basta symtom, for jag kunde inte kanna att jag var stressad, sa kroppen signalerade med andra saker ist, bla sa blev jag riktigt ruggigt forkyld, utan att verkligen vara det.. (Vem har upplevt en forkylning som kommer och gar pa en dag, jo jag??) Iaf.. DIN kropp soker olika satt att forklara for dig att du ar over dina granser vad det galler stressen.. Spanda nack och halsmuskler ar vanlig vardagsmat under de omstandigheterna, samma med att bita ihop tanderna.. Jag fick nagra tander forstorda tack vare det... ALLT detta hade varierande smartor, beroende pa hur illa jag behandlade mig sjalv... MEN det viktiga ar att fa HJALP... Sen kan aven sjukgymnastik och ex massage, varmvatten gympa osv vara nyttigt.. Hur det skulle vara for just dig kan jag inte saga, for vi alla reageraar olika, och svarar pa behandling olika..