Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
Glömde säga att jag även från tics runt ögonen och munnen när jag känner mig stressad.
Glömde säga att jag även från tics runt ögonen och munnen när jag känner mig stressad.
Jag tappade min sväljreflex under en stressig period. Den försvann och var borta i flera veckor. Hade jättesvårt att äta och svälja saliv. Satte i halsen hela tiden, ibland flera gånger i minuten, vilket gjorde att jag inte längre vågade gå på föreläsningar och seminarier. Det var hemskt. Men en dag försvann det bara och sedan dess har det varit bra! Jag försöker hålla stressnivån nere men det kan vara svårt när man är ett överambitiöst kontrollfreak...
Jag hade panikångest pga stress för 10 år sedan och det kändes som att jag hade alla knasiga symptom under vår himmel.
Bröstsmärtor, känslor av att någon drog åt ett rep över bröstkorgen, känselbortfall i bröstkorg och arm.
Ja, sådana trevliga saker.
Inget fysiskt fel hittades.
Glömde tillägga.Känner igen det där med spänningar i käke och hals också.Det strålade ner från käken till halsen.
åh va skönt att hitta denna tråden! Preics vad jag behövde, skönt att veta att man inte är ensam....ibland får man för sig attman överdriver sina symtom eller att det måste vara nåt fel på mig som känner en massa fysiska grejer...
overklghetskänslor....usch det e så jobbigt, känns som man befinner sig i en bubbla o inte riktigt är med ..
yrsel...inte lika starkt längre dock
svårt att fokusera o fösta blicken, bilden blir liksom suddig o hänger efter
kraftig olustkänsla som kommer ibland...en krypande äcklig känsla
en äckelkänsla av att känan mig fel o äcklig...hatar dagar då det e varmt o klibbigt ute, får extra mkt ångest då
svullnadskänslan
ibland ont i alla muskler så jag masserar mig själv ständigt överallt...hehe...tror det beror på späningingar
jag går i terapi o äter medicin....det blir bättre o bättre men det går sakta, men det går framåt iallafall..
HJärtklappning, darrningar/skakningar, tungt att andas, konstig känsel typ domningar, yrsel.
Jag är typ konstant förstoppad, ingen som känner igen sig i det?
Mina tarmar har i princip noll rörelse, lite jobbigt när man inte gått på toa på flera dagar o magen står rätt ut o man ser ut att vara gravid i 9 månaden
Det är så himla otroligt vanligt idag och många ( framförallt unga kvinnor men även andra oxå självklart ) verkar lida av symtom orsakade av både fysisk o psyki´sk stress.....det verkkligen stämmer att det är vår nya folksjukdomar....