Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
Kan vi ge varandra tips på saker som har fungerat för att minska ångesten nu!!!!!
Kan vi ge varandra tips på saker som har fungerat för att minska ångesten nu!!!!!
Ont i magen, tryck över bröstet, hjärtklappning, spänner mig i käkarna och får ofta spänningshuvudvärk (antar att det beror på att jag spänner mig).
Det hugger i bröstbenet, mellan brösten. Längst ner där revbenen går ihop liksom. Jag är inte orolig för att det är hjärtat för jag tycker jag känner att det är i benet. Nån som känt så?
När jag precis ska somna så rycker jag till och det känns som jag slutar andas. Måste kippa efter andan så jag börjar andas normalt igen.
kolla in denna tråd också! Den är jättebra!
missade länken hi hi:
www.familjeliv.se/Forum-4-50/m61713114.html
Jag led av grov stress förr, Brukade få stickningar i ansiktet, som en känsla av känselbortfall.
Hade mycket problem med extraslag/dubbelslag på hjärtat och nackstelhet, hög puls..och yrsel!
Kunde inte koncentrera mig, hade läskiga overklighetskänslor..
Vid panikattacker kan jag börja skaka och frysa. Hacka tänder. Nästan som ett krampanfall. Då behöver jag lägga mig ner helst med ett täcke på mig och omhållen. Det kan börja med att det sticker i handflatorna. Har fått höra att det beror på dåligt med syre dit för att man börjar andas konstigt som det börjar sticka i händerna.