Inlägg från: Anonym (hmm..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hmm..)

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Anonym (:() skrev 2013-10-30 22:34:47 följande:
    Ingen som ha fått extraslag på hjärtat pga ångest ?
    Jodå.. Det är nog mer vanligt än ovanligt att få extraslag vid ångest. Men är du orolig så be om att få göra ett EKG.
  • Anonym (hmm..)

Är det nån som har känt sig försvagad i benen (hela kroppen)? Balanssvårigheter, fumlig i händerna ?

Så har jga främst på morgonen innan jag har kommit igång.

• Anonym (hmm..)
    Anonym (M 2) skrev 2013-10-31 21:23:19 följande:
    Fler än jag som darrar/skakar? Särskilt i benen/benet, nästan konstant (på samma sätt som man kan se nerviga tonårskillar sitta och skaka på benet), men också i händerna (främst höger) och underkäken (typ hacka tänder)?

Upptäcker också att jag blir väldigt kall och fryser när jag ska sova, vilket jag inte gjort förut (innan jag började med mediciner), någon som vet om detta är normalt? Sover med duntäcke och fleecefilt, samt pyjamas, men ibland måste jag även ta på mig en tjocktröja pga fryser om överkropp och främst överarmarna.
    Någon mer än jag? 
    Jag skakar typ hela tiden. I mina händer. Framförallt vänster. Har problem med min vänstra sida. När jag håller i nått tex mobil så börjar mina händer skaka okontrollerat. Jättejobbigt!
  • Anonym (hmm..)
    Anonym (zz) skrev 2013-10-31 10:43:44 följande:

jag är så ibland, känns som jag inte ätit på flera veckor, och som trötta och krypiga myror i hela kroppen, kan då inte skriva, rita, eller göra nåt som kräver kraft eller precision ;/ balans svårigheter har jag haft mycket, känns som världen lutar åt höger, går snett, lutar huvudet eller kroppen ( enligt andra) fast jag själv känner att det är först då det är hyfsat rakt/rätt.. och yrsel i för många varianter..

är det främst på morgonen kanske du har riktigt lågt blodtryck?

För mig känns det som att jag inte kan stå still utan "vinglar". Mina händer fumlar typ missar kylskåpshandtaget och smäller in i saker. Jag har haft ganska högt blodtryck tack vare panikångesten. Annars har jag lågt. Men nu de senaste så håller det i sig över hela dagen. Ska sluta med mina kvällsmediciner för jag tror att det kan vara biverkningar.
  • Anonym (hmm..)

Alltså jag har symtom även fast jag inte har ångest. Jag kan må hur bra som helst men ändå ha symtom som typ skakningar, minnesproblem ostadighetskänslor, och just nu känns det som att min syn är "försämrad" fast att jag har linser och nyss varit på kontroll.

Är liksom rädd.. Men är det normalt! Har ju hälsoångest som heter duga annars!

• Anonym (hmm..)

Usch vad jobbigt det är att vara ensam hemma. Så fort min man kommer hem så blir ju lugn och mig själv igen. När jag är ensam målar jag upp allt det värsta och har sån ångest!

• Anonym (hmm..)

Nån som upplever att synen är påverkad ? Vet inte om det beror på ångesten?

• Anonym (hmm..)
    Anonym (zz) skrev 2013-11-05 09:57:46 följande:
    på vilket sätt blir din påverkad? jag har haft och har jätte många "förvrängningar" som märks på synen ..
    Det känns som att jag ser sämre. Har nyss varit på kontroll och då var synen bättre.
  • Anonym (hmm..)

Någon som är rädd för att inte vakna när man somnar? Eller att man ska dö när man är hemma ensam med barnen? Rädd för att bli döv/blind ?

• Anonym (hmm..)
    Anonym (:() skrev 2013-11-11 22:27:01 följande:

Jag är extremt rädd för dom 2 första du skrev ...
    Hur fan ska man fixa vardagen om man är rädd för att dö..
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?