Anonym (Döende) skrev 2020-07-28 23:10:50 följande:
Det vet du redan egentligen, men låt mig förklara hur du och jag fungerar.
Jag har under en längre period haft ganska svårt illamående, och strul högt upp i magen. Ont i ryggen. Varje kväll möter jag döden pga det här, alltså jag får cancerbeskedet av min inre lilla doktor.
Vad man kan kalla för en vanlig person, hade för det första förmodligen inte kopplat ihop magbekymmren med ryggen, helt enkelt för att denne inte har googlat och letat efter någon gemensam nämnare. För det andra hade inte dom fysiska förnimmelserna varit det första elementet i upplevelsen, alltså den hade varit mer i det dom tittade på, lyssnade på, eller tänkte på. Men för oss är alla fysiska upplevelser överväldigande.
Många av oss var innan vuxen ålder(tonår) ganska bekymmersfria, inte alla, men många. Vi kunde skjuta undan bekymren, utan att behöva hantera en enda jobbig känsla. Jag hade inga begränsningar, kunde gå igenom vad som helst. Hade du bekymmer satt dom i huvudet och inte i kroppen, du uppmärksammade knappt kroppen. Till slut skriker kroppen efter din uppmärksamhet, vrider upp dimmern på känslorna, på obehaget vi ignorerat i hela våra liv för att vi ska hantera dom, och helt plötsligt blir kroppen det starkaste elementet i upplevelsen. Vad gör vi? Jo jo beskyddar oss med tankar. Med logik, med uteslutningsmetoden, vi tröstar oss själva med osannolikhet, allt i en ond spiral där vi är fast.
Har jag cancer? Förmodligen inte, men vem vet.
Det låter rimligt, när jag var yngre så sket man ju i allt ungefär. Kände ingenting i kroppen osv... Men nu har det vänt.
Nu är jag fortfarande orolig för cancer, har lämnat blodprov nu och ska vänta på en remiss till önh för undersökning av en knöl. Läkarna på vårdcentralen sa dock att det förmodligen inte är något farligt men ändå...