• Swedish down under

svensk mamma i australien?

Hej alla mammor (och pappor saklart)!

Utan att lata desperat sa ar jag i ganska desperat behov av svenska vanner som har barn i Australien... {#lang_emotions_embarassed}
    Det skulle vara underbart att ha en svensk att umgas med med da jag ibland kan kanna av kulturskillnaden ganska rejalt (plus att jag inte har vanner alls egentligen som har barn har overhuvudtaget sa jag ar ganska ensam har pa andra sidan jorden).
    Jag har tillsammans med min sambo Chris (asustralensk) en liten dotter som heter Poppy som ar 4 manader gammal. 
    Vi tre bor i Burliegh Heads i/pa (vad sager man?) Gold Coast. 
    Ar det nagon som bor har i narheten som kanske vill emaila/prata/ses?{#lang_emotions_sealed}
    Jag skulle verkligen tycka att det vore jatteroligt!
    Kramar
  • Svar på tråden svensk mamma i australien?
  • Bittibitt

Hallo igen!!
    Hoppas att allt ar Bra med dig iallafall. Jag har nu sparat ditt nya nummer och jag skickar detta till JO igen. och hoppas ni kan motas upp snart o umgas med era babies.

Hoppas ni haft en trevlig Pask. Byron e helt galet over pask sa vi flydde soderut pa en camping trip.

Vi ska upp Till Brisbane denna helgen och fira fodelsedag sa vi kanske kan stanna pa vagen upp eller hem for att ta en fika eller nat? Vad sags? min lilla krabat e ju 7,5 man nu sa man har ju fullt upp.... men kul!!!!!!!!!!!

jag sms eller slar en signal nu i veckan innan helgen. ha det toppen

skont att aka hem snart....forresten, vart i sverige kommer du ifran? vi ska hem i maj

kram

• Swedish down under

hej!

men bor du i byron (var)? vad jobar ni med (med tanke pa att ni bor i byron)? Jag liksom alla andra fullkomligt ALSKAR byron!
    Fyller du ar?
    jag ar fran Stockholm (hasselby), du?
    Min dotter fyller 7 manader nasta vecka. 
    kram
  • swoz

Jess, hur länge har du bott i Yamba? Känner du Twig & Sara??

• banansmoothie

Hej, jag bor i Victoria men jag funderar på att flytta eftersom... tja helt ärligt, det är svinkallt och skittrist här på vintern och inget kul alls. Jag har kollat lite på Gold Coast, är det bra där? Hur är komunikationerna? Hur är det med jobb? Jag funderar att plugga såsmåningom när barnet/en blir lite större och Gold Coast är ett av ställerna som har min (förhoppningsvis framtida) utbildning. Så lite inside info vore super!

• Bittibitt

Hallo MIchaela
    Har inte vart inne pa familjeliv pa lange, sa darfor inte svarat. Horde Jo av sig? Hoppas att allt e bra med dig o din lilla familj. sa skont att ni ska hem. vi ska oxa hem nu i mAj och det ska bli sa kul!!! MIn lille pojke e nu 8,5 man ...som tiden gar assa!!!
    Hoppas vi kan ses frammat i tiden nan gang kram

• Swedish down under

Hej!

Jag ar i Sverige nu sa jag vet inte om hon hort av sig (mim australensiska mobil ar avstangd medan jag ar har), men hon horde inte av sig innan jag akte...
    Hur ar det med dig?
  • Bittibitt

Hoppas ni far det jatte bra i Sverige!! det maste vara kul for din familj att traffa er igen. har ar allt bra fast jag langtar oxa till att aka hem igen.....
    hur gick flyget??

• Swedish down under

Nu ar vi tillbaka (har varit det i 2 veckor)!

Imorgon ska vi till ikea och kopa kottbulla (orka laga egna) och sill och ha en liten midsommarfest med nagra internationella familjer har pa lordag. vad ska ni gora pa midsommar?

gar du forresten i svenska kyrkan med dina barn? funderar pa att borja med det om nagot ar kanske varannan helg. har hort att de gor svenska barngrejer som att sjunga och grejer... 

• banansmoothie

Vi firade midvinter istället för midsommar... eftersom det är vinter .

• förväntan

Hello!!

Har inte läst i tråden, me nvi ska iallafall flytta från sv till oz i nov. Blir till Guld kusten, currumbin. Skulle också tycka det var kul att ha någon sv att kunna prata med. Vi har 2 barn, 3 och 1. Min man är från oz.

Svar på tråden svensk mamma i australien?