• TSadi

vad väger era 2 månaders?

Hej undrar mej vad era 2 månaders bebisar väger, min är idag 2 mån 2 dagar han föddes 17 nov och vägde då 3800g.
    Idag på bvc så vägde han 7300g 63 cm
    bvc sa att vi skulle ge han mindre ersättning om dagarna och tunna ut det lit har ni vvarit med om det tidigare, får inte ett barn som är hungrigt och tar flaskat äta undrar jag men han ligger över det översta strecket på kurvan.

Samuel -04 Emilia -06 Adrian- 09
  • Svar på tråden vad väger era 2 månaders?
  • afrodite76
    afrodite76 skrev 2010-01-24 21:53:22 följande:
    Vår son blir 2 månader imorn men när vi var på Bvc den 13/1 vägde han 6410 g och var 62,5 cm lång. Han vägde 4710 g och var 52 cm lång när han föddes.
    Uppdatering, den 27:e (nu är han 2 mån) var vi på Bvc och nu väger han 6920 g och är 64 cm lång.
    ☆° ★ Vår prins föddes 09 11 25 ★ °☆
  • k girl
    afrodite76 skrev 2010-01-29 17:35:48 följande:
    Uppdatering, den 27:e (nu är han 2 mån) var vi på Bvc och nu väger han 6920 g och är 64 cm lång.
    OJ. Vår son är född samma dag som din och sist vi vägde honom (för en vecka sedan) var han 57,5 cm lång och vägde 5460 gram. Vi har vägt honom på vågen här hemma och nu väger han ca 5800. Men han helammas.
  • k girl

...han var förresten 52 cm lång och vägde 3760 vid födseln.

• Johan o Carro

TS, har du provat med napp? Din son kanske är väldigt tuttig så att säga? Ge honom inte mer än max, och ge honom napp så kanske det löser sig. Min tjej var väldigt tuttig, så efter varje mål fick hon ta nappen, annars hade hon kunnat äta hur mycket som helst!

• Thelma82

Min dotter Klara, 2 månader gammal, väger 4556 gram och är 55,5 cm lång. Mindre än de flesta här i tråden ser jag...jag som tycker att hon har blivit så STOR...

♥ Klara 091129 ♥
  • True Romance

Min dotter är 2 månader idag, och vägde förra veckan 4885 och var 56,5 lång. Vägde 3010 när hon föddes.

• Trynträ

Hehe. Min Agnes är fyra månader och har just passerat 6 kilos strecket. Tänk så olika det kan vara. Säger han till när han blir hungrig eller hur ofta får han mat? Ersättning har jag för mig att man inte ska ge alltför ofta för då kan de få ont i magen. Brukar ju stå ungefär på förpackningen hur mycket och många ggr man ska ge. Jag brukar ge ungefär var tredje-fjärde timme men då ammar hon innan också. Tycker jag det går för kort tid så får hon bara bröstmjölk. Hon är dock inte så stor i maten så ibland önskar jag att hon skulle äta lite mer för mina bröst får det lite jobbigt ibland.

• TSadi

hej var på bvc igår då e han 11 v nu, och vägde 7,800g jag ger honom ersättning när han säger till han kommer upp i ca 1300ml om dagen då räknat på 24 timmar...

Samuel -04 Emilia -06 BF 2009-11
  • rockbjarn

Dumt att jämföra vad era bebisar väger. Vad ens bebis väger beror ju på arvet från mamman och pappan. Bebisar äter ju olika mängd beroende på vilken fas de befinner sig i.

• k girl
    rockbjarn skrev 2010-02-06 20:04:28 följande:
    Dumt att jämföra vad era bebisar väger. Vad ens bebis väger beror ju på arvet från mamman och pappan. Bebisar äter ju olika mängd beroende på vilken fas de befinner sig i.
    Mja, en hel del har det ju att göra med födelsevikten också... mer än arvet från föräldrarna när de är så här små, skulle jag vilja påstå. Det är inte märkligt att min son som föddes i v 38+6 och vägde 3760 gram väger mindre när han är elva veckor gammal än en jämngammal bebis som födde tre veckor senare och vägde 4500 gram vid födelsen. Det är dock intressant att se hur mycket de skiljer sig åt.
Svar på tråden vad väger era 2 månaders?