• TSadi

vad väger era 2 månaders?

Hej undrar mej vad era 2 månaders bebisar väger, min är idag 2 mån 2 dagar han föddes 17 nov och vägde då 3800g.
    Idag på bvc så vägde han 7300g 63 cm
    bvc sa att vi skulle ge han mindre ersättning om dagarna och tunna ut det lit har ni vvarit med om det tidigare, får inte ett barn som är hungrigt och tar flaskat äta undrar jag men han ligger över det översta strecket på kurvan.

Samuel -04 Emilia -06 Adrian- 09
  • Svar på tråden vad väger era 2 månaders?
  • Ecens

Min son vägde 5140 när han var 2 månader.
    Nu är han 3 månader och väger 5830

• TSadi

oj då kanske min e lite stor då.

Samuel -04 Emilia -06 BF 2009-11
  • LivetsUnderbaraStunder

min är 2 mån och väger 5200 g

• Stinis Olsson

Vår flicka är 1½ månad och väger nu 5400 gram 57 cm, det är ganska rejält det med tycker jag.  Vägde 3650g och 50 cm lång vid födseln.
    Er bebis har verkligen växt! Hur lång var han vid födsel?
    Vad anser du om att ge ersättning vid efterfrågan? Eller vill du ha en viss kontroll över mattiderna?

Countrykärlek rostar aldrig! lillanochlivet.blogspot.com/
  • TSadi

han var 51 vi födelsen, han flaskmatas sen han var 2 v.

• Stinis Olsson

Då innebär det att han växt mycket på längden också och jag antar att han har haft ett stort matbehov att tillfredsställa.
    Ungefär hur mkt äter han om dagen? Bara jämförelsens skull...

Countrykärlek rostar aldrig! lillanochlivet.blogspot.com/
  • stjierna

Min son vägde 3160 och var 51 cm lång när han föddes, han har bara ätit ersättning och när han var två månader vägde han 4780 och var 61,5 cm lång :)

• KattenKorven

ungefär 5,5 kg. vägde 3910 vid födsel.

Karla, född 21 november 2009.
  • TSadi

mellan 1200ml-1500ml per dag äter han ja man tycker att man inte gör nånting annat än att sitta med flaskan på dagarna tur är väll att pappan ställer upp jätte mycket på nätterna det är han som tar dem

Svar på tråden vad väger era 2 månaders?