• Erika Ö

Mammor på åland?

Finns det några mammor som är hemma med sina små som bor eller vistas på Åland? Min sambo jobbar på Åland i veckorna och jag och lillan kommer förmodligen att vara där en del. Nu behöver vi saker att sysselsätta oss med på dagarna. Inte så lätt när man inte känner någon där.

Så alla ni mammor på Åland, skriv gärna en rad. Kom gärna med tips och idéer på vad man kan hitta på med en liten på dagarna på Åland. 

• Svar på tråden Mammor på åland?
  • Erika Ö

Då ska jag kika in på den länken.

Min sambo bor på Havsvidden så vi kommer att bo där när vi är över och hälsar på. Så det är ju en bit in till stan. Vi får väl gå promenader i det blåsiga vädret om vi inte hittar på nåt att göra.

Helst skulle man väl vilja träffa andra mammor som bor i närheten så man kan umgås. Jag hittar verkligen inte på Åland heller så jag åker väl vilse om jag ska åka nånstans haha

• Erika Ö

Åh vad tråkigt.. det kanske händer att några av dom hittar hit istället.

Vi ska väl åka över till Åland och vara där en vecka snart tänkte vi. Jag har aldrig vart i Geta så det ska bli roligt att se lite mer av Åland.

Hur långt är det från Havsvidden till stan, 4-5 mil va?

• Erika Ö

Inga fler Ålands mammor som vill titta in här?

Jag tänkte på en sak.. öppna förskolan i Mariehamn.. måste man vara boende på Åland för att gå dit? Jag tänk om vi kunde åka dit en sväng när vi är över men det kanske man inte får om man inte är bosatt på Åland?

• Erika Ö

Nej jag har börjat inse det :( Vi har inte kommit iväg ännu men det blir väl om nån vecka kan jag tänka mig. Vi hade väl tänkt att vi kunde åka in till Mariehamn nån dag iaf och hitta på nåt. Tänkte kika in på öppna förskolan nån dag.

Såg att dom hade bröllop och kalas mässa i mars så den veckan ska jag absolut dit :)

Svar på tråden Mammor på åland?