erfarenhet av veckovis boende 12åring
Hej!
Min kille är 12 och går i sexan, sedan han var 4 har han haft växelvis boende varannan vecka. Från fem års ålder har kan haft bonusmamma och bonuspappa.
Han har det allmänt jobbigt i skolan och är orolig och ofta ledsen. Dålig självkänsla och bråkar ofta hemma. men är superkänlig och mysig samtidigt och riktigt smart.
Problemet är att jag som mamma känner att hans bråk med bonusmamman som har ett tufft sätt att utrycka sig på enligt sonen (skulle vilja strypa dig ibland) gör att han har tics och känner sig oälskad. Samtidigt tar det illa när min sambo tröttnar på honom och typ ignorerar killen under ett par dagar. Min son klarar inte kritik och tillsägelser, då blir han dum tillbaka. Samtidigt gör han massa dumheter som man inte kan blunda för.
Är lösningen att han bor mer hos oss och tex fr-må varannan vecka hos pappa? Någon som har tagit ett sådant beslut? Jag tror inte hans pappa eller bonuspappa blir glada, så jag drar mig för att ta upp det. Sonen skulle aldrig erkänna att han ville välja bort sin idol till pappa....
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 17:56ingen som kan hjälpa mig?