Helluj tjejjor!
Tillväxtultraljud:
Lillebror väger ca 1160 gram (ca 18% över "normalt"). Flödet i navelsträngen är bra och det är lagom mängd fostervatten. Han har druckit bra; magsäck och blåsa syntes. Lillebror är pigg och rör sig normalt. Vi fick en jättefin bild på ansiktet: inte alls lik brevbäraren!
Nytt tillväxt-UL om 4 veckor.
BMbesök och Aurorasamtal:
Hb ligger still trots att jag äter 1 Niferex och 1 Duroferon om dan, men jag tar det med mat eller strax efter för att inte spy eller få ränneskita. Nåja, Hb:t har inte gått ner i alla fall, så jag fick Godkänt.
Blodsocker 5,9 efter frukost. Godkänt.
Bl-tr gått upp till 140/75. Godkänt.
Vikt 72,8 vilket är 2kg mer på 2 veckor. Ujdåh
Nåja, ingen fara.
SF-mått 26 i v 27. Godkänt.
Ang
igångsättning: Hon tycker jag från v 37 kan komma in på kontroller av livmodertappens mognad och jag blir igångsatt när det är moget nog.
Känns lite... hmmh.. alltså, lillebror är beräknad 27:e december. Ungarna har kommit 3, 4 och 9 dar före BF.
Allra högst troligt att lillebror kommer
före 27:e som är en måndag. Julhelgen infaller fre 24:e till sön 26:e. Då lägger man inte in igångsättningar.
Så det är bäst för mig att det är moget nog veckan innan!
? Men jag vill inte ha kejsarsnitt och vill helst undvika igångsättning om inte tappen är mogen - det kan bli för plågsamt och jobbigt. Det bästa är att vänta på att kroppen är mogen helt enkelt. Nervöööööst jueh!
Nu gonatt - nollsexan är lite orolig så jag lägger mig bredvid honom en stund. Han vaknade av att han var kissenödig, stackarn!