Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
Nu efteråt har jag tack vare tråden förstått att jag hade värdelösa siffror.
Tur inte grabben i magen vet om det
Ni får ursäkta tjejjer; jag är lite låg idag.
Hade hoppats på att få tillbaka en gnutta människovärdighet genom ett regeringsskifte, men ser nu att det blir fortsatt högerstyre.
Jag får idag ut totalt 3400kr i månaden efter skatt tack vare regeringens "Rehabkedja" som inte har ett skvatt med rehabilitering att göra.
Alternativen vår familj har är att jag börjar jobba eller praktisera (och varför skulle jag praktisera när det finns riktiga jobb med bra lön för mig?) och totalt raserar den lilla rest av hälsa jag har kvar. Min man har provat på den varianten och är inte lockad av att sköta om mig när jag kommer hem efter arbetsdagen. Jag hade hemtjänst innan vi träffades. Enligt försäkringskassan så kan jag omsätta den tid jag ägnar åt hälsofrämjande åtgärder (sjukgymnastik etc) på ett arbete eller praktik! Hur man ska bibehålla sin hälsostatus i det läget är mig och läkarna en gåta....
Andra alternativet är att vi säljer vår billiga bostadsrätt och bilen för att söka socialbidrag.
Det tredje alternativet är det vi valde när jag blev utförsäkrad: Vi klarar oss på hans normala industriarbetarelön och min halva pension. Vårt halmstrå var valet 2010.
Hur i helvete ska man orka gå vidare nu? Vad ska högerblocket hitta på i nästa steg? Ta ifrån oss min halva sjukpension också?
Djungelns lag råder i Sverige: Må de starka bli starkare, medan de svaga får klara sig om de vill, kan och orkar...
Jag orkar inte mer ... orkar fan inte!