• Mamsie

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Inanna Li skrev 2010-09-01 10:16:29 följande:
    Tant Röd kom idag. Ingen överraskning då jag ej gjort nåt görabarnförsök denna månad! Jag opererade bort två polyper i livmodern dagen efter ägglossning så det hade varit lönlöst! Nu hoppas jag kunna stoppa in ett fruset embryo denna månad och göra mitt riktiga försök 2 att bli gravid. På naturlig väg är våra chanser små! Hoppas bara att jag hunnit läka ihop ordentligt till nästa ÄL!

Hjärta I HOPPET OCH VERKSTADEN Hjärta

Inanna68, 41 år, 0 barn, Mens 1/9, BIM 29/9, Försök 11 (förhoppningsvis IVF-försök 2)
    Åh, vi håller verkligen alla tummar och tår för att det går vägen! 
    Sköt att operationen nu är gjord och du kan lägga det bakom dig. Nu är det framåt som gäller  
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 | + Julklapp ♂ i magen! ~
  • Mamsie

Kollar på "Livet på BB"  (One born every minute) på Kanal5 
    Snart är jag också där  

En av kvinnorna i progget hade beck/mekonium i fostervattnet så det blev akut läge.

Kom att tänka på syrran när hon skulle ha sin första unge.
    Kommer in på BB och in i undersökningsrummet. BM tar på sig handske och stoppar in fingrarna för att känna efter. Så drar hon ut handsken som är grönsvart! Kräks 
    Kommer ni ihåg serien "V" om alien-ödlor som invaderar jorden? 
    BM säger "Ojdå" och går snabbt ut ur rummet.
    Kvar är syrran och hennes man. Med bilden av en grön ödla i huvet... 
    Efter ett  tag kommer BM tillbaka i sällskap med annan BM som förklarar att barnet har bajsat i fostervattnet och det är ett tecken på att den inte mår bra och att hon skulle till operation för kejsarsnitt. 
    (Dessutom hade syrran blommande herpes i underlivet...)

Ja, jisses....  

Nu ska jag se vad ni har klottrat!  

• Mamsie
    Kaka skrev 2010-09-01 10:40:41 följande:
    Välkomnna till nya och kram till er som behöver (ingen nämnd och ingen glömd).

Ego....har hittat en ny sak att oroa mig för. Dottern har blivit förkyld och smittat mig (denna gängen är det en helt vanlig ofarlig förkylning det vet mitt logiska jag). Och genast så slår det mig att jag ju inte alls tänkt på att jag är CMV negativ .......och jag som gladeligen pussat min halvsnoriga unge på munnen och delat både glas och bestick med henne . Undra om jag borde leva resten av mina 10 veckors graviditet i tätslutande Tyveck overall, munskydd och gunnihanskar
    Vad är CMV-negativ? Förklara läget är du snäll! 
    Gärna med bra länkar (jag är en nyfiken en som gillar att läsa in mig på nya saker
  • Mamsie
    Mammastich
    inte konstigt du är tveksam, men försök att tro på det här nu. Ett pulserande hjärta är ju det första stora tecknet på att allt är ok!
      Jag miste min första dotter i 28:e veckan, hon var kraftigt tillväxthämmad. Efter det har jag fått 3 levande friska barn, men tro inte jag är lugn under graviditeterna för det inte. Och det är ändå 25 år sen! 
     Skönt nog så blir jag bra bemött på Spec-MVC och de tar min oro på allvar.  
    Den 23 sept ska jag på första tillväxt-ul för att kolla om Lillebror är ok. Nu har jag lyckan att ha en livlig krabat därinne så jag känner mig mycket lugnare nu - men vet av erfarenhet att oron kommer i vågor. Jag har 4 månader till att oroa mig för  
  • Mamsie
    isabell05 skrev 2010-09-01 13:37:26 följande:
    Ok, jag får väl våga då, jag vill ju inte vara en liten lort.... Hoppas att min cykel inte är rubbad nu för då stämmer ju inte uträkningen...och att det slutar blöda snart...

• Mamsie
    Anyah skrev 2010-09-01 14:59:42 följande:
    Hej allihopa!

En liten lägesrapport från mig ivecka 13.
    Har inte kollat posten idag men väntar på svaren från KUB/blodproven.
    Hoppas att de inte ska ändra värdena för mkt negativt från NUPPEN.

Illamåendet har börjat försvinna. Yippie!
    Däremot är jag fortfarande sjukt trött. I morse när klockan ringde och jag skulle till jobbet låg jag kvar och bara grät för att jag kände mig så förbaskat trött. Lyckades ta mig i kragen och tänkte att om jag bara överlever till lunch så får det gå. Fixade det men tänker gå hem tidigare idag. Sen blir det vila medan sambon fixar middagen.

Är så trött på att vara så här trött. Känner mig nästan förlamad av trötthet.
    Är det någon som har en spruta med piggelinmedel att erbjuda mig Tungan ute
    Usch för den hemska tröttheten - när tårarna bara rinner. Åh så jag känner igen mig! 
    Hoppas du snart får provsvar  

• Mamsie
    hag7 skrev 2010-09-01 15:04:01 följande:
    Kom precis hem från skarapningen o det har faktiskt gått bra , va skönt att få det överstökat o hoppas bara att jag inte kommer att blöda mycket o att ägglossningen kommer igång snart.
    Fick faktiskt frågan från en nära kompis om jag inte skulle sterilisera mig nu ! Precis det man vill höra nej vi kommer att köra på direkt o om det inte funkar ev vända oss till en IVF klinik .
    Lycka till ni andra !
    Gott att skrapningen gick bra. 
    Sterilisering? Skrikandes  Varför kopplar inte folk på hjärnan innan de yttrar sig?! 
  • Mamsie
    Anetha skrev 2010-09-01 15:30:09 följande:
    Var till Specillist Mödravården och fick träffa en läkare där och han sa att det var foglossning så jag ska ta det  lugnt sa han och skaffa mig ett bälte.
    Blir det inte bättre så ska jag höra av mig.
    Fick höra hjärtljudet och barnet hade hicka och lät roligt när man hörde hjärtljudet och sedan hickan. Man blev lugn att det var bra med barnet.
    Åh, lättnad! Inte för att foglossning är kul, men det är åtminstone totalt ofarligt för den lille. 
  • Mamsie
    Gomorron flickor! 

Attans så illa jag har sovit inatt.

Satt uppe liiite för länge igårkväll Skäms Sedan kom Nollsexan in vid 3-tiden och sa att han "försökt sova jättelänge". Stackars liten...  Maken la sig bredvid honom. 

Efter det kunde jag inte somna om!
    Tankar på allt som måste fixas för föreningen före måndag ploppade upp i huvet, fast jag försökte slappna av och låta tankarna gå förbi. Om och om igen...
    Och så vaknade Lillebror med jämna mellanrum och utförde sina cirkuskonster i magen - och inte kan man sova när man bara njuuuter av att känna det Hjärta
    Nu har jag sovit ytterligare 1½ timme. 

Torsdag - here we come! 
  • Mamsie
    Hemulan skrev 2010-09-02 07:29:26 följande:
    Det är rätta takter wec!

Uppehållsrummet är en brilliant idé. Visst var det Mamsie som var så smart?

Här ingen mens än och jag njuter av spänningen, men känner mig inte det minsta gravid.
    Jo... jag tillbringade mycket tid i uppehållsrummet i skolan på högstadiet. 
    Jag var i skolan men inte på lektionerna. Då kunde jag drälla in på lektioner om jag kände för det, och lärare och kompisar fick tag i mig om de ville nåt.
    Ett mellanläge med frihet att röra sig som man vill, och samtidigt känslan av att vara med och delaktig.
    Hänger ni med?

Ta er ett äpple eller något varmt att dricka  
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5