• Mamsie

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Tesked,
    'räcker upp ett finger' Jag beställer också en sån!

Alla ungarna har hittills gnällt eller skrikit mer än de sovit de första åren. Pga allergi. Så jag vet inte hur det är att ha barn som äter, sover och skiter...

Den här gången hoppas jag att jag lärt mig vilka allergener jag kan utesluta. Hoppas jag..
     I annat fall funderar jag på om jag skulle klara av att flaskmata grabben... känns tungt - jag som alltid har ammat. Men tanken på att få ett barn utan magsmärtor är otroligt lockande. Tänk att få NJUTA av en bebis
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 | + Julklapp ♂ i magen! ~
  • Mamsie
    Good morning ladies! 

Det är tydligen en vanlig missuppfattning att man inte kan bli gravid under pågående amning. 
    Många barn har kommit till på det sättet, bla syrrans yngsta  

Anyah, dubbelgrattis till jobbet och en bra fosterdiagnostik

Jag är megatrött efter två dagars besiktning i föreningen. Hade tänkt uträtta lite ärenden men tror jag hoppar det och vilar istället.
    Usch, är utmattad så tårarna bränner igen men nu har jag vett på att inte pressa på ytterligare  
    Ska nog till stugan idag. Håll tummarna för bra väder! (uppehåll)

Kram på er!  
  • Mamsie

Vi åkte inte till stugan idag - jag orkade inte tvätta o packa.
    Gulliga maken har tvättat och hjälpt till med übertrötta fyraåringen medan jag gjort det jag kunnat ♥
    Så vi åker imorrn istället.

Kaakis
    , Jovisst är det skrämmande och härligt samtidigt! Vi håller tummar och tår för att det går vägen
    onskeglittra, Välkommen hem med din Saga Skål

• Mamsie

Gomorron mina damer! 
    Sover gott fortfarande?

'ställer fram koffeinfritt kaffe, te, smör, ost med kummin, marmelad och skorpor' 

Det har sina fördelar att vara gravid; man får ha sina cravings utan att andra säger nåt ont om det  
    När man har samma sug efter nåt som ickegravid så kallas det för frosseri!

• Mamsie
    Mamsie skrev 2010-08-28 09:07:24 följande:
    Gomorron mina damer! 
    Sover gott fortfarande?

'ställer fram koffeinfritt kaffe, te, smör, ost med kummin, marmelad och skorpor' 

Det har sina fördelar att vara gravid; man får ha sina cravings utan att andra säger nåt ont om det  
    När man har samma sug efter nåt som ickegravid så kallas det för frosseri!
    Hoppsan, där ser man: bilden fick inte vara med.
    Men ni kan föreställa er en bild med Brandt skorpor som har den där lite lagom brända smaktonen som lutar mot kakor eller nötter. Mums! Tungan ute

Ujuj så lillebror gympar inne i magen. Härligt! 
  • Mamsie

Hej tjejjer! 

Åkte till stugan igår - skönt!
    Nu är maken och grannen på taket och bankar för glatta livet - de försöker hinna så mycket som möjligt på taket mellan skurarna.  
    Igårkväll när jag var på utedasset så var himlen fullständigt fantastisk! Hela vintergatan glimmade och månen kikade fram från molnet och plötsligt lyste hela himlen upp i silver!
    Nu är det bara en vecka kvar till extrastämman då jag helt avgår ur styrelsen. Guuuuv så skönt! Efter det behöver jag bara lotsa in den nya styrelsen i arbetet vilket inte borde ta mer än några veckor. 

23+0 veckor igår, alltså i 24:e veckan nu Jisses... snart  lillebror stor chans att klara sig utanför magen. Det börjar bli verkligt! Om jag har räknat rätt? Ska kolla med barnmorskan imorrn  

Blödningar under graviditet: 

hag7 skrev 2010-08-29 08:11:22 följande:
    Tac!k tjejer !Nu har det börja komma ljusare blod så vi får nog ställa in oss på MF/MA både mannen o känner oss helt knäckta vi trodde verkligen på det här nu.
    Han frågade tom om vi skulle försöka göra IVF igen men det får vi ju inte göra i Sverige så vi får se o ta en dag i taget.Just nu känns allt bara så himla jobbigt.........
    ÅK IN! Fråga inte om ni är välkomna, utan bara säg att du haft bruna flytningar och nu blöder. Punkt. De kan inte neka er. Från hela mitt hjärta: lycka till! 
    Är det "bara" varit lite flytningar så kan man/bör man avvakta lite.

gemigsinnesro
    Blödning i v 22 och framåt: ÅK IN! Är det nåt på G så kan de förhoppningsvis stoppa det. 
    Fast jag tror faktiskt inte det är nån fara om det inte är störtblödning eller förlossningssmärtor samtidigt. Men alltid bättre att kolla så sent i graviditeten. 
    Btw så stämmer inte våra veckor: Jag har BF 27 dec, du den 25 dec. Vi borde ligga i samma vecka??? 

mamma3e
    kul att läsa om din vardag - man känner ju igen sig! Hahah, bra att maken fick vara hemma och känna på hur det är att vara "ledig" Och det där med att anklaga ungarna men inte komma ihåg sina egna fel och misstag. Blääääuhh! Håller tummarna för er och bebisverkstan. 

Nu måste jag bädda o diska och sen är det lunch. Det är ju lite bökigare i stugan än hemma - men det är väl meningen det? Att man gör allt långsamt (hämta vatten och värma osv...) och hinner VARA lite under tiden istället för att hela tiden vara nån annanstans i tankarna? (mindfulness

Må väl och ta hand om er.  
  • Mamsie
    mariatösen skrev 2010-08-29 10:52:02 följande:
    Tesked - hallonbladste? kanjag plocka mina egna hallonblad i trädgården??
    Det borde väl gå att hälla kokande vatten på färska (avsköljda) blad och låta det dra 3-10 mninuter? 
    Smakar det starkt så kan man späda ut det och ev kyla ner resten till nästa dag?

• Mamsie
    mariatösen skrev 2010-08-29 10:42:02 följande:
    Har bestämt mig nu för att köpa blutsaft, dricka upp halva flaskan och sedan får det fan sluta blöda! Orkar inte åka in till sjukan och känna mig ynklig längre! Dottern klagar på hur deppig jag varit i 3 veckor nu. Enough is enough!
    Sådärja - lite jävlaranamma gör bara gott  
  • Mamsie
    Loppi2010 skrev 2010-08-29 21:19:51 följande:
    är det nån som vet när man kan höra hjärtljuden?
    Min BM (på Östra sjukhuset, Sahlgrenska) sa att de omvärderat dopplerns effekt på foster, så nu lyssnar de inte lika ofta eller länge som de gjorde förr. 
    Första gången jag hörde lillgrabben var den 10/8, alltså v... 21?
    Men jag har för mig att det kan gå att höra hjärtat redan efter v 12? 
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5