Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
Min historia i korta drag:
Träffade mannen i mitt liv vid 32 års ålder, efter ca 2år beslutade vi oss för att försöka bli 3. ...Idogt arbete i sänghalmen (det är ju inte så svårt när man är nykär ) resulterade i plus på stickan efter ca 10 månder. Graviditeten frotskred till v. 30 då det upptäcktes att hjärtat inte slog på bäbben vid en rutin koll hos BM ( jag va tidigare utredd för tillväxthämning och dom höll dålig koll på mig så flödet kollades aldrig och tillslut belv det för dåligt). Började ganska direkt att jobba på syskon. Efter ca 1 år utan att inget hänt (och jag lovar....vi gjorde allt som man kan läsa sig till i spalter och tidingar ) sökte vi Andrologen för utredning. Resultat visade på usla simmare som var både defekt och få. 6 st inseminationsförsök utan tillsymmelse till graviditet. Vidare till IVF (ICSI)....av 3 IVF försök så fick jag tillbaka ett ägg en gång. Man konstaterade att mina ägg va kass och changserna till en gravitetet obefintliga . Äggdonation belv vi rekomenderade att söka till. SORG......I desperation gick vi till en annan klinik och frågade om en second oppinion. Dom sa att det troligen va så men för att uttömma alla möjligheter ville dom göra en IVF till men med lite annat upplägg (korta protokollet). Ut kom två ägg varav ett delade sig som det skulle och dröm om vår förvåning när det faktist blev en liten Mathilda av det . Glädjen va fullkomlig. Ingen mer verkstad för oss. Nu har vi det vi önskade.
Det blev nog ett litet nyp i lakarnet på semestern när dottern va 8 månader och jag fortfarande ammade och tro på sjutton så fastnade det och jag fick ett plus på stickan. Vid läkar koll i v 11 hade dock fostret tillbakabildats en del och jag fick vänta ut misfallet.....4 månader tog det innan klumpen kom ut. Vid det laget hade jag en gång för alla lagt ner alla tankar på barn, börjat jobba och va ganska nöjd med livet i allmänhet. Dessutom...när alla hormoner nu försvuinnit efter graviditet, amning och missfall så va man ju sugen som få.... . Med en liten hemma så får man ju ta de changser som ges så en snabbis fik vi nog till när hon sov middag en dag. Och så va man på tjocken igen .....inte dåligt jobbat för en som är ofertil
Så som sagt va....alla dom där sakerna man skall göra för att det skall ta sig......sexa var annan dag, inget kaffe, ligga kvar med bene högt m.m m.m. det funkade inte för oss . Däremot kan en sanbbis helt oplannerat göra underverk . Lycka till och get inte upp!
Jag beklagar sorgen efter barnet som dog.
När hände det?
Min dotter minskade aktiviteten i magen runt v 24, men BM klappade mig på huvet och sa att det är normalt att vara orolig. Sen gick varken min vikt eller SF-måttet upp, men det var också normalt.
När jag var övertygad om att barnet dött så ringde jag BM som inte trodde mig, men hon fick så lov att ta emot mig och lyssna på barnet. Hon ringde sjukan som kollade med UL. Barnet var dött.
Tack för den lixom... KÄRRINGJÄVEL!
Flickan föddes i v 29 bara 31 cm lång och vägde 640 gram.
Men det var 1985, så jag tröstar mig med att det var på stenåldern osv osv...
...
kollade din pres. Det var bara 6 år sen det hände er
Fan fan fan... man kunde ju tro att de lärt sig något under åren, men tydligen inte!
Tänk att ni trots alla motgångar har fått en dotter och ett plus!
LOVELY ♥