Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
Valde att göra konisering under lokalbedövning då jag är livrädd för att sövas. Vid denna metos skär de inte heller med kniv utan bränner bort en "kona" av tappen med laser. Allt gick bra, gick på kontroll varje år i 5 år och nu är det vart 5:e som gäller. De har inte upptäckt något återfall.
Förstår att du är livrädd men du ska ha i bakhuvudet att cellförändringar/cancer på livmodertappen har en EXTREMT långsam tillväxtprocess! Det kommer att gå finfint!!
Kram Alicia
Jag har otroligt känslig livmodertapp.
Vid spiralinsättningarna har jag barmhärtigt nog blivit nersövd eftersom de två första spralinsättningarna var för jävliga. Den sista gången före narkos fick jag dessutom kraftig medicinering före (lugnande och smärtstillande) men det var fruktansvärt i alla fall.
2006 tyckte jag att jag "skulle sluta sjåpa mig" och bestämde mig för att sätta in spiralen utan narkos.
Huuuuuuuh så jäkla ont det gjorde!
Annars är jag ganska "smärttålig" - kanske för att jag är så van vid att ha ont?
Smärtläkaren och smärtsköterskan som gett mig injektioner i smärtpunkterna/triggerpunkterna säger också att jag är "tålig" - och de har ju behandlat otroligt många patienter med blockader.
Men när det gäller livmodertappen är det tydligen tvärtom