• kaakis

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Hej Tjejer och hjälp!
    En liten morgonfråga..

I helgen visade mina ägglossnings stickor positivt....men kan det verkligen stämma???? Jag menar för en vecka sedan hade jag ju missfall ?? Kan kroppen återhämta sig så fort?
    Någon annan som har varit i en liknande sits???
    (kan tilläga att jag slutade blöda i onsdags förra veckan..

Hjälp!!!.

• kaakis
    gemigsinnesro skrev 2010-07-05 18:30:14 följande:
    Hej kaakis. Efter mitt sista mf så kom kroppen igång v'äldigt fort. Redan när jag var inne på gyn för att konstatera missfallet så såg hon att äl snart var på gång igen, så visst återhämtar sig kroppen snabbt ibland.
    Åhhh tack!
    Hoppas att det var ÄL. Dock väljer jag att forsätta testa mig ifall att om det var falskt larm...
  • kaakis
    Mamsie skrev 2010-07-05 20:39:12 följande:
    Happi is Happy
    Mee too

Missfallsrisker: rökning, koffein över 300mg/dygn, övervikt. Vad mer känner vi till? Fel på sköldkörtelhormon... mer??

Ser ni? Jag nöjessurfar Tungan ute. Inget möte ikväll, inte överhopad med arbete och är fortfarande vid medvetande efter en hel dag. Tänka sig
    Hur många koppar kaffe är 300mg/dygn??? Någon??
    Jag kanske borde sluta med kaffeRynkar på näsan
  • kaakis
    Mamsie skrev 2010-07-05 23:38:42 följande:
    Eller så kan det vara ägglossning på G... Vi hoppas på det sista va?
    Btw så kan väl hcg ligga kvar i kroppen i många långa veckor efter mf?
    I samband med att jag testade ÄL stickorna gjorde jag ett gravtest (som läkaren på gynakuten ordinerade). Den dagen visade ÄL testet svagt + medans Gravtestet var neg...
    HCG är det grav.hormoner?? (ledsen för min okunskap)

Men säkrast är väl att fortsätta testa med ÄL stickorna eller hur?
  • kaakis
    Hemulan skrev 2010-07-06 09:11:25 följande:
    Godmorgon

Ska luncha med gravid 43-åring idag. Ska jag be henne kissa lite på mig?
    hahahahah
  • kaakis
    Mamsie skrev 2010-07-06 12:59:15 följande:
    Koffeininnehåll i några olika drycker

Hur mycket koffein en kopp kaffe innehåller beror på koppens storlek, kaffetyp, hur finmalet kaffet är, rostningsgrad, bryggmetod och dosering. Därför är det ganska stora variationer, vilket i tabellen indikeras genom att utöver typvärden spännvidden redovisas.

För te bestäms koffeinhalten av dosering, hur länge det får dra samt typ av te (indiskt te ger högre koffeinhalt än kinesiskt).

Dryck    Typvärde (mg)    Spann

Kaffe (125 ml kopp)       
     Filterbryggt    95    50-150
     Perkolatorbryggt    55    35-140
     Snabbkaffe    55    25-100
     Dekaffinerat    3    2-4
     Espresso (30 ml kopp)    40    30-50

Te (150 ml kopp)    40    20-90

Coladrycker (180 ml)    18    15-30
    Choklad (150 ml kopp)    4    2-20
    Chokladmjölk (240 ml)    5    2-7
    ahhhh....hur är det med grön/vit te??
  • kaakis
    Skruttefia skrev 2010-07-06 13:01:06 följande:
    Japp, Hcg är gravidhormon
    Rynkar på näsanhmmmm, men då tror jag säkert att det vara HCG ÄL stickorna reagerade på  Gråter fast grav testet visade negativ....

I det fallet är det nog bara fortsätta testa....med ÄL stickorna...
  • kaakis
    Happiness skrev 2010-07-06 16:26:59 följande:
    Precis...då tyder det ju absolut för att det är ÄL som skett i detta fallet.  och det är ju skit bra. No more hCG!!!
    Härligt! KRAM!

och till Kaakis...tuta och kör nu. Har det lyckats för mig då är det inte omöjligt så sexa på. Du har haft ÄL det är jag alldeles säker på. MF var som en mens...du skriver att du fick utslag 1,5 vecka senare. ÄL alla gånger. Jag fick ÄL punktligt efter MF. Bara 9 dagar efter.....KRAMELIKRAM
    Skrattande Puhh vilken dag.....möten möten möten möten.....
    ahhhhhhh, håller allla mina tummar, tår....på att ni har rätt
    Kramis från en superglad KAAKIS
  • kaakis
    onskeglittra skrev 2010-07-06 20:14:32 följande:
    Jag skriver en snabbis här, sitter dubbelvikt och stönar när jag skriver. Mår inte så bra. Har haft SMÄRTSAMMA sammandragningar i massor, åkte till förlossn för koll igår kväll. Allt bra med lilla tjejen, man såg på ctg att jag hade sammandragningar. urinprovet visade 3+ på äggvita så man tror att jag har UVI som gör att jag får dessa SD. Fick antibiotika direkt. När vi kom hem så blev SD värre och höll i sig hela natten. Jag ringde igen men de hänvisade till alvedon... Som om jag inte tagit den verkningslösa skiten redan. har haft så ont hela natten. Nu har det avtagit lite men har fortfarande smärtsamma SD med jämna mellanrum. Kan bara ligga ner. Kan inte göra nånting. Smärtorna kommer ju titt som tätt. Skickade älsklingen till apoteket nu, kan inte ta mig nånstans själv. Men hur länge skall det hålla på? Dettta känns inget bra, Ska SD göra så här ont o komma så ofta? Så hade jag inte mina förra grav. Har någon av er erfarenhet av detta?

Är i 31+4 idag. Skall till läkaren så specmödravården i morgon, tack o lov. Då skall jag göra TUL samt träffa henne för tid för snitt, vidare sjukskrivn, planering osv. Hade tiden inplanerad redan innan. Mitt blodtryck hade ökat med, undertrycket var 85, vilket är ok, men att det ökat i kombination med äggvitan 3+ känns heller inget bra. Ajje, nu kommer det en sammandragn igen. Gör oooooont... Hur mycket kan man ha egentilgen utan att det påverkar? Vid kollen igår kväll var tappen ännu oförändrad, tack o lov.
    {#emotions_dlg.flower} Styrkekramar från mig!!!
  • kaakis
    milk and honey skrev 2010-07-06 21:55:42 följande:
    Eftersom du har negativa gravtest tror jag oxå du har äl faktiskt .. Mina gravtest visade nämligen positivt väldigt länge så jag fick gå och ta blodprov flera ggr för att se att hcg gick ner, annars kunde de vara gravrester kvar..och då kunde jag råkat ut för en skrapning till men nu slapp jag de.

Så var nu glad för att gravtest visar negativ och stickor positivt och hopp ner i sänghalmen, ibland kan de tom vara lättare att bli gravid direkt efter mf då kroppen redan är inne på en graviditet har jag lärt mig av min bm.

Glittra.. vännen min,, stor kram till dig
    Tack tack!!! vi jobbade hårt så nu är det bara att vänta och se......{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5