Mamsie skrev 2010-03-07 21:18:19 följande:
Hear, hear! Den dan vi inte kan komma in hit o prata om det som upptar våra tankar så är det inte "samma tråd" längre... Men kaakis, jag tycker inte om att du säger att "du har misslyckats". Det har du INTE! Hur skulle det kunna vara ett personligt misslyckande? Du kan väl inte värpa guldägg på kommando och beordra spermierna att vifta piggt på svansarna och "göra sin plikt" ?... man får väl börja med att få de små snoppdjuren rumsrena och lydiga först innan man kan försöka styra kosmos Men... jag förstår hur du känner dig. *sucka* Jag dyker ner i ett jäkla hål varje månad när ägglossningen inte vill visa sig tydligt på stickor, slem o termometer. Det är mer o mer diffust och svårtolkat. Jag tror jag börjar bli gammal !Men så får jag ta mig i kragen och påminna mig om att det säger INGENTING om min duglighet som människa/person och kvinna! BASTA!
Nä, men ibland så känner man sig lite misslyckad men inser snart att ens problem är ju inga problem trots allt, jag ha ju till och med barn så ibland skäms jag som en hund när jag tänker på hur bra jag har det egentligen.
Hur som helst, tror jag också att jag är lite bortskämd, eftersom de andra ggr. har jag gått och blivit gravid så fort jag i stort sett lånat min mans tandborste, dock måste man ha i åtanke att sista gången jag var gravid var det för ca. 11 ½ år sedan, och jag har inte blivit yngre precis.
Så nu väntar jag på att min mens skall komma, sen skall jag köpa rosenrot